۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۸۴۸۳۷
امام جمعه بناب:

قدرت معنوی مساجد، ایران سلطنت زده را نجات داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بناب گفت: مساجد پایگاه‌های محکم مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی هستند؛ از این رو تقویت برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و هنری مساجد ضروری است.
مسجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری بناب، امام جمعه بناب، شب گذشته در مراسم افتتاح مسجد راه کربلا این شهر که با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور همراه بود، اظهار داشت: مساجد پایگاه‌های محکم مقابل توطئه‌های استکبار جهانی هستند، تقویت برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و هنری مساجد ضروری است.

امام جمعه بناب با تأکید بر این‌که عزت ملی مرهون مساجد است، گفت: نقش مساجد در خنثی‌سازی ناتوی فرهنگی دشمنان مهم و حساس است، هیچ دولت مقتدری بدون یاری مسجد نمی‌تواند در برابر هجمه‌های دشمنان بایستد.

وی با بیان این‌که عقبه تمام پیشرفت‌های صنعتی و هسته‌ای کشور مسجدی‌‌ها هستند، افزود: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی با گسترش فرهنگ دینی و مسجدی برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام بنابی با بیان این‌که حضور جوانان در مساجد اهمیتی دوچندان دارد، گفت: اجتماع در مساجد بایستی به یک فرهنگ تبدیل شود، متأسفانه برای روزهایی همچون سیزده فروردین فرهنگ‌سازی می‌شود؛ ‌اما برای حضور گسترده مردم در مساجد فکری اندیشه نمی‌شود.

امام جمعه بناب با بیان این که از صدر اسلام، مسجد ستاد مشترک رتق و فتق امور بوده اند، گفت: قدرت معنوی مساجد ایران سلطنت زده ذلیل بین‌المللی را در عرض سه دهه به قدرت جهانی بدل ساخت.

حجت الاسلام باقری‌بنابی با تقدیر دست اندرکاران ساخت مسجد راه کربلا گفت: این مسجد در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و با زیربنای دو هزار و سیصد متر مربع در سه طبقه احداث شده است و بیست هزار متر زمین کنار آن نیز برای پارکینگ و فضای سبز از سوی شهردار و شورای اسلامی شهر در اختیار مسجد گذاشته شده است./935/پ203/س
ارسال نظرات