۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۴۸۴۲
معاون رییس جمهور:

توجه به مسائل فرهنگی و دینی اولویت کار دولت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: توجه به مسائل فرهنگی و دینی اولویت کار دولت است، چنانکه دور سوم سفرهای استانی با این رویکرد صورت می گیرد.
حجت الاسلام ميرتاج الديني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور، شب گذشته در مراسم افتتاح مسجد راه کربلا همزمان با شب میلاد دومین اختر تابناک آسمان و ولایت و امامت اظهار داشت: توجه به مسائل فرهنگی و دینی اولویت کار دولت است، چنانکه دور سوم سفرهای استانی با این رویکرد صورت می گیرد.

وی با اشاره به اعتبارات ویژه فرهنگی در سراسر استان های کشور خاطر‌نشان کرد: امسال یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبارات فرهنگی برای استان‌ ها در نظر گرفته شده که این امر پنج سال ادامه خواهد داشت.

معاون رییس جمهور اختصاص بودجه های قابل توجه به حوزه فرهنگ را یکی از اقدامات ارزنده دولت دهم دانست و تصریح کرد: نگاه جامع به مسائل دینی و فرهنگی بسیاری از ناهنجاری های موجود را برطرف خواهد کرد.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی با بیان این‌که برای نخستین‌‌بار اعتبار حوزه‌های علمیه کشور چند برابر شده است، گفت: این توجه ویژه در بخش فرهنگ دینی وجه تمایز دولت ولایت مدار با دیگر از دولت‌های گذشته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات مساجد در دولت پنج برابر شد، ادامه داد: اعتبارات تکمیل و احداث مصلاهای سراسر کشور نیز افزایش یافته است که در سال های آینده شاهد تکمیل مصلاهای نیمه کاره خواهیم بود.

معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان و رسانه‌های غربی از خدمات دولت گفت: علیرغم خواست دشمنان، اگر طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اجرا شود، مردم از مشکلات اقتصادی رهایی خواهند یافت.

حجت الاسلام میر تاج‌الدینی مدیریت بر مصرف سوخت، ارتقای توانمندی‌های دفاعی و نظامی و راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر را افتخارات دولت دهم دانست و ادامه داد: اگر پایداری، ولایت‌مداری و ایستادگی در مسیر حق نباشد، این نصرت‌‌ها محقق نمی‌شد.

وی با بیان این‌که دشمنان خیال خام حمله نظامی به ایران را به گور خواهد برد، تاکید کرد: ایران مثل عراق یا افغانستان نیست که حمله کنند و ملت ایران نشسته و نگاه کنند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه مردم ایران با تبعیت از ولایت دست متجاوزان را قطع خواهند کرد، اظهار داشت: هرگونه تحرک دشمنان با پاسخ کوبنده ملت ایران همراه خواهد بود.

گفتنی است، مسجد راه کربلا بناب در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و با زیربنای دو هزار و سیصد متر مربع در سه طبقه احداث شده است./935/پ203/س

ارسال نظرات