۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۸۴۸۴۶
مسؤول فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه گلستان:

تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی‌ دغدغه‌‌ رهبری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه گلستان یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دانست و گفت: سازمان اوقاف کشور این موضوع را با جدیت دنبال می کند.
امامزاده جمال
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام یخ کشی، مسؤول فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه گلستان، شب گذشته در محفل انس با قرآن کریم که با عنوان زنان، دولت و کرامت انسانی در امامزاده عبدالله گرگان برگزارر شد، یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دانست و گفت: سازمان اوقاف کشور این موضوع را با جدیت دنبال می کند.

وی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را نیازمند برنامه ریزی مناسب دینی و فرهنگی در این اماکن دانست و افزود: اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه و نیز اعزام روحانیان به امامزادگان این سازمان را در رسیدن به این هدف یاری خواهد داد.

مسؤول فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه گلستان، با اشاره به وجود امامزادگان و بقاع متبرکه متعدد در مناطق مختلف استان، این ظرفیت را فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری دینی در گلستان دانست و تصریح کرد: باید از این پتانسیل موجود در جهت جذب توریسم مذهبی تلاش صورت گیرد.

وی حضور میلیونی ملت ایران در اماکن متبرکه را نشان دهنده عشق و ارادت مردم به اهل بیت‌(ع) دانست و خاطرنشان کرد: باید از این فرصت موجود در جهت تقویت گردشگری دینی استفاده شود.

حجت الاسلام یخ کشی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مسأله وقف در دین مبین اسلام اشاره کرد و بیان داشت: وقف از اموری است که در اسلام نسبت به آن تاکید فراوان شده لذا از منویات مقام معظم رهبری رسیدگی به اوقاف در حد اعلی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به این که وقف در فقه به معنای حبس مایملک به منظور جلوگیری از انتقال مال به دیگری به هر شکلی و استفاده از منافع مال در راه خدا است، تصریح کرد: وقف ارتباط تنگاتنگی با مصالح عمومی جامعه دارد و این مهم در جوامعی که اختلاف طبقاتی فراوان در آن به چشم می‌خورد بیشتر مشهود است.

مسؤول فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه گلستان، بیان داشت: گسترش فرهنگ و معارف اسلامی، کمک به محرومان، سامان دهی زندگی تهیدستان، نشر علم و دانش در جامعه و گسترش اسلام از این طریق، ایجاد مراکز عام المنفعه، از بین بردن ثروت اندوزی و گسترش همنوع دوستی از اهداف عمومی وقف است./950/پ202/س
ارسال نظرات