۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۸۴۸۶۹
استاد حوزه علمیه خوزستان:

وحدت مساجد سلامت فرهنگی جامعه را تضمین می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خوزستان گفت: اتحاد مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی؛ سلامت اجتماعی و فرهنگی جامعه را تضمین می کند.
مسجد اعظم اهواز
حجت الاسلام سید یوسف موسوی امین، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اجرای طرح صالحین در کشور ابراز داشت: این طرح بسیار مطلوب است و کارِ گروهی بسیاری روی آن صورت گرفته است؛ اما هیچ طرحی بدون اشکال نخواهد بود و تمامی طرح ها در چگونگی بومی‌سازی و عملی‌شدن معایبی پیدا می کنند، به عنوان مثال فرهنگ مناطق عرب‌نشین و دیگر مناطق متفاوت است و این مسائل باید لحاظ شوند.

استاد حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: عمده فعالیت های فرهنگی در اهواز از سوی استادان حوزه علمیه صورت می گیرد؛ از این رو نباید بدون در نظر گرفتن تجربیات مساجد فعال و فقط با آزمون و خطا این طرح را شروع کرد.

وی با اشاره به تجربیات ارزشمند استادان حوزه علمیه خوزستان در زمینه فعالیت های فرهنگی خاطر‌نشان کرد: وجود افرادی از شاگردان آیت الله موسوی جزایری همچون حجج السلام والمسلمین پاکباز، دسمی، سلیمانی فر و کسانی که در این سال‌ها زحمات فراوانی جهت انجام فعالیت فرهنگی اهواز کشیده اند، نباید نادیده گرفته شود و باید تجربیات آنها به صورت یک طرح جامع گرد‌آوری شود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) ادامه داد: مساجد اهواز به عنوان صادر کننده طرح صالحین باید قدر این طرح را بداند و با ارتباط بیشتر و انتقال تجارب یکدیگر سبب شوند تا سنگر های مقابله با تهاجم فرهنگی متحد شود و سلامت اجتماعی و فرهنگی جامعه را تضمین کنند./945/پ202/س
ارسال نظرات