۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۸۴۹۲۴
امام جمعه نکا:

محاکمه سران رژیم صهیوینستی فریاد آزادی‌خواهان جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: ‌شکل گیری دولت فلسطین و آزادی قدس عزیز یک تصمیم و خواست جهانی برای اخراج اشغالگران از سرزمین فلسطین است.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني  امام جمعه نکا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به این‌که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده و نیست، اظهار داشت: اگر کشورهای غربی هم بمب اتم را نیز به ایران تحویل دهند، ایران آن را نمی‌پذیرد.

وی افزود: اکنون فناوری هسته‌ای کاملا در ایران بومی شده و ما نیاز به کشورهای خارجی نداریم و با تلاش دانشمندان جوان ایرانی کشور به این مهم دست یافته ایم و امیدواریم که ثمرات آن برای نسل‌های بعدی منتقل شود.

خطیب جمعه نکا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دولت خاطر‌نشان کرد: شهید رجایی و باهنر اسوه ای کامل برای دولتمردان هستند و دولت مکتبی این دو شهید بزرگوار نیز باید الگویی برای همه دولتمردان باشد.

حجت الاسلام لایینی گفت: هفته دولت فرصت مناسبی است که دولتمردان گزارش خدمات خود را به مردم ارائه دهند و مردم مسلمان ایران نیز از زحمات دولتمردان قدردانی کنند و در این فرصت از دولت مکتبی رجایی و باهنر نیز یادی شده و دولتمردان برای ادامه دادن راه سرخ آنان هم قسم شوند.

وی ادامه داد: هفته دولت نمادی از وحدت مردم و دولت اسلامی است و این، از افتخارات انقلاب اسلامی است.

امام جمعه نکا در ادامه با گرامی‌داشت روز قدس و تاکید بر حضور حداکثری در این روز یادآور شد: روز قدس روز پاسداشت ابتکار تاریخی و وحدت بخش آن رهبر فقید ملت انقلابی است و ملت غیرتمند ایران اسلامی با حضور یکپارچه و پرشکوه خود در این راهپیمایی اراده و پایبندی خود در حمایت از آرمان قدس و ملت مظلوم فلسطین را نشان خواهند داد.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی و نیازی که برای به رخ کشیدن وحدت ملی داریم مردم ایران باید هوشیار باشند و با آگاهی و حضور حداکثری در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

حجت الاسلام لایینی اظهار داشت: ضرورت شکل‌گیری دولت فلسطین و آزادی قدس عزیز یک تصمیم و خواست جهانی برای اخراج اشغالگران از سرزمین مقدس فلسطین و محاکمه جنایتکاران صهیونیستی است که در روز قدس فریاد زده خواهد شد.

خطیب جمعه نکا در ادامه با گرامی‌داشت شب‌های قدر تصریح کرد: شب قدر، شبى است که درآن تقدیر خلق و اجتماع اندازه‏گیرى مى‏شود و با ارائه به ‏محضر مقدس حضرت مهدى(عج) صلاحیت آن امور تأیید و یا رد مى‏‌شود.

وی افزود: این شب بزرگ شب تقدیر پروردگار است و درعین حال شب تصمیم‏ انسان هایى که مى‏توانند دراین شب خود را آماده کنند براى تبعیت از اسلام عزیز و قرآن کریم.

امام جمعه نکا حقیقت شب قدر را از نوع حقایق قرآنى است و بیان داشت: همان گونه که قرآن شفا و درمان است، شب قدر نیز این گونه است و قرآن غذاى سالم روح انسان‌ها است و این غذاى دلپذیر براى روان سالم لذت بخش است، اما اگر کسى بیمار باشد، نه تنها از این سفره رنگین دلپذیر و غذاى شفابخش بهره اى نمى‌برد، بلکه براى او مایه آزردگى است.

حجت الاسلام لایینی اضافه کرد: شب قدر سرنوشت انسان‌ها بر اساس حکمت و مصلحت رقم مى خورد و بى گمان، این تصمیم گیرى درباره آینده اشخاص و امت‌ها با گذشته آنان پیوند خورده است./950/پ202/س
ارسال نظرات