۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۸۴۹۴۶
امام جمعه مشهد:

سر‌بلندی مردم در سایه استکبار ستیزی دولت حاصل شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با اشاره به گستره وسیع خدمات دولت گفت: ما به رییس جمهوری ایران اسلامی افتخار می ‌کنیم که قهرمانانه در مقابل زورگویی‌‌های استکبار می ‌ایستد
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت ‌الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، امروز در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته مشهد اظهار داشت: دعا مظهر توحید در عبودیت است؛ زیرا آدمی در دعا تنها به خدا رو می آورد و مطالبات خود را تنها از خالق هستی دارد.

وی با بیان این‌که مشرکان و منافقان خدا را قبول دارند اما نقش خدا را در امور زندگی بی تأثیر می دانند، ادامه داد: خصوصیت مشرکان و منافقان این است که وجود خدا را در زندگی نادیده می گیرند.

اهمیت تفکر در رابطه انسان با خدا

آیت الله علم الهدی بر اهمیت تفکر و تدبر اشاره و تأکید کرد: هیچ ذکر، دعا و نماز مستحبی با فضیلت تر از یک لحظه فکر کردن در مورد رابطه خود با خدا نیست.

وی با تبریک میلاد امام حسن‌(ع)، لقب مجتبی را برای این امام قابل تأمل دانست و افزود: امام حسن(ع) مجتبای خدا است به این معنا که ذات خداوند مجموع فضائل را در وجود امام حسن(ع) برای خودش جمع کرده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که ریشه و اساس هر حرکتی که پس از امام حسن(ع) در اسلام رخ داده در سیره سیاسی این امام بزرگوار است، تصریح کرد: ایشان را از آن رو کریم اهل بیت گویند که دارایی خود را با فقرا تقسیم می کردند.

وی با اشاره به سیلی که اخیرا در پاکستان رخ داد و مردم این کشور را با مشکل روبه‌رو کرد، ابراز داشت: نمی توانیم نسبت به آوارگی بیست میلیون مسلمانی که در همسایگی ما قرار دارند بی تفاوت باشیم؛ از این رو از مردم ایران می‌خواهیم به این مردم کمک کرده و کمک‌‌های خود را به حساب کمیته امداد و یا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واریز کنند.

انتخاب یک رییس جمهور انتخاب یک دولت است

عضو مجلس خبرگان رهبری انتخاب یک رییس جمهور را انتخاب یک دولت عنوان کرد که در ظرف این دولت بهترین انسان‌ها که در تمامی عرصه‌ها مورد اطمینان مردم هستند، فعالیت می کنند، یادآور شد: هفته دولت هفته محاسبه و ارزیابی فعالیت ها و عملکرد دولت است.

وی با بیان این‌که با یک ارزیابی در می یابیم امروز دولتی پر تلاش، خدمتگزار، ساده زیست، خدوم و موثر در متن جامعه و امور اجرایی دولت قرار دارند، خاطر نشان کرد: خدمات دولت در توسعه فناوری، عمران و آبادانی و نیز خدمت رسانی قابل توجه است و گزارش هایی که در این هفته به مردم ارائه می شود تنها مربوط به یک سال خدمتگزاری آن ها است.

سربلندی امروز ایران در سایه استکبار ستیزی دولت است

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این‌که سربلندی امروز مردم ایران در سایه استکبار ستیزی دولت حاصل شده است، اذعان داشت: در دیدار چند سال پیش رهبری با دولتمردان، ایشان تأکید داشتند که اقتدار دولت متکی به رابطه با خدا و نیز توجه به مردم است؛ به این معنا که دولت دو طلبکار دارد طلبکار اول دولت، خداوند است و طلبکار دوم آن مردم؛ البته در رأس مطالبات این مردم نیز مطالبات دینی در رأس قرار دارد.

وی اظهار داشت: گستره خدمات دولت آنقدر وسیع است که خدمات آن را در توسعه فناوری و موشک ‌های سراج، ذوالفقار یک، موشک زمین به زمین و ماهواره بر سفیر شاهد هستیم و آن چه در این بین اهمیت دارد این است که آیا این رشد و توسعه خدمات دولت به منظور احیای ارزش های دینی و در مسیر رضای الهی صورت گرفته است یا خیر.

افزایش بسترهای توسعه ورزش در روستاها

امام جمعه مشهد با بیان اینکه دولت در مناطق محروم در زمینه توسعه و عمران گام ‌های بسیار ارزشمندی را برداشته است که یکی از این گام ها توسعه ورزش در مناطق محروم بوده است، گفت: در بسیاری از مناطق محروم جوانان به اولین امکانات ورزشی دسترسی نداشتند اما خوشبختانه با فعالیت‌ های دولت بسترهای توسعه ورزش در روستاها افزایش یافته است.

وی ورزش را برای نسل امروز ما ضروری عنوان کرد و ادامه داد: پیشرفت تیم های ورزشی در کشور نشانه خدمات دولت در بخش ورزش است اما باید ببینیم سهم خدا در عرصه ورزش به چه میزان بوده است.

رعایت ارزش های دینی و اسلامی در ورزش

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: متأسفانه سهم خدا در ماه رمضان این است که مربی بی دینی که در سال چند میلیون در آمد دارد، ساعت تمرین ورزشکاران را سه ساعت قبل از اذان مغرب قرار می دهد، در صورتی که این ورزش را دولت متدین توسعه داده، دولتی که وزرای آن را چهره های دینی و متدین تشکیل می دهند و ارزش های دینی و اسلامی نیز باید در آن رعایت شوند.

روزه‌خواری ورزشکاران منشأ هنجار‌شکنی در ماه رمضان می‌شود

وی تصریح کرد: در هیچ کشور دینی سابقه نداریم که ورزشکاران در ماه رمضان روزه خواری کنند؛ اما در کشور ما که آن را قبة الاسلام می دانیم چنین امری اتفاق می افتد و همین امر منشأ فسق، فجور و هنجار شکنی در ماه مبارک رمضان می شود.

آیت الله علم الهدی نمره دولت را در عرصه استکبار ستیزی بیست عنوان کرد و افزود: ما به رئیس جمهوری ایران اسلامی افتخار می ‌کنیم که قهرمانانه در مقابل زورگویی‌ های استکبار می ‌ایستد، اما در کشوری که دولتی چنین قهرمان دارد چگونه است که در عرصه سیاست خارجی و در شب ماه رمضان سفیر اتریش در سفارت این کشور پارتی راه انداخته، 130 زن و مرد ایرانی را دعوت کرده و در آن جا مشروب سرو می کنند.

 سفیر اتریش از کشور اخراج شود

وی تأکید کرد: در کجای دنیا سراغ دارید که یک سفیر می تواند 130 دشمن نظام و مردم را جمع کرده و در خاک آن کشور تظاهر به دشمنی کند از این رو ما از دولت و وزارت خارجه می خواهیم که سفیر این کشور را از خاکمان بیرون کند.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از بنی امیه هم رذل تر هستند که نه تنها دین ندارند؛ بلکه قوانین کشورهای دیگر را زیر پا می گذارند، یادآور شد: اگر دولتی شب و روز به مردم خدمت کند؛ اما پاسخگوی مطالبات دینی مردم نباشد و متدینان نیز دغدغه دینی داشته باشند از هیچ خدماتی لذتی نمی‌برند./934/پ201/س

ارسال نظرات