۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۸۵۰۱۵
آیت الله مجتهد شبستری:

دشمنان از حضور مردم در مساجد وحشت دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: آبادسازی مساجد و حضور مردم در مساجد مسأله ای حیاتی است؛ چون دشمنان اسلام از حضور مردم ضربات مهلکی خورده اند.
آيت الله شبستري
به گزاری خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، آیت الله مجتهد شبستری، نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی، روز گذشته در مراسم افتتاح مسجد ولایت شهرک شهید یاغچیان اظهار داشت: با توجه به اینکه ساخت مسجد از سفارشات خداوند سبحان است، تعمیر و ساخت مسجد علاوه بر توجه به ظاهر که دارای اجر و پاداش فراوان می باشد، بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه تعمیر و آبادسازی باطنی مساجد امری مهم تر و سفارش شده از سوی ائمه معصومین است، خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس های عقیدتی، قرآنی و فرهنگی در مساجد در شرایط کنونی جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

دقت در ساخت مسجد و نگهداری و فعال سازی مسجد و حضور جوانان باعث رونق و باعث توانمند سازی معنوی اهالی مخصوصاً جوانان می گردد، تعمیر معنوی یعنی مسجد را همیشه با حضور مردم و برنامه های متنوع مذهبی برگزار کردن می باشد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: برپایی کلاس ها و حضور علما باعث رونق مساجد می شود و امروز مساجد محل آموزش اعتقادی و مذهبی رزمندگان جبهه فرهنگی و پایگاه توانمند سازی عقیدتی مردم ایران است.

وی بااشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: شکست طاغوت به برکت آموزه های اسلامی و قرآنی در مساجد به ثمر نشست و روحانیان پیشتاز و پیشرو حرکت ملت در برابر استکبار جهانی بوده اند.

آیت الله شبستری افزود: امروز جوانان و ملت بیش از هر زمان به آموزه های قرآنی نیازمند هستند، در عصری که ملت ایران مورد هجوم فرهنگی دشمنان اسلام قرار گرفته، آباد سازی معنوی مساجد امری واجب و مهم است.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاه بصیرت بخشی به ملت ایران هستند، گفت: امروز آباد سازی مساجد و حضور مردم در مساجد امری حیاتی است چرا که دشمنان اسلام از حضور مردم ضربات مهلکی خورده اند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمن با برنامه ها و ابزارهای جدید پیشرفته به جنگ با باورهای مذهبی و دینی ملت ایران آمده است و با راه اندازی جنگ نرم در تضعیف اعتقاد مردم مخصوصاً جوانان حرکت می کنند.

گفتنی است، مسجد ولایت توسط شرکت خانه سازی سپاه در استان آذربایجان شرقی با صرف هزینه ای بالغ بر 4 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 1000 متر مربع احداث شده است./935/د102/س
ارسال نظرات