۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۸۵۰۵۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان:

ترویج مفاهیم قرآنی بهترین ابزار در مبارزه با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل ارشاد اسلامی گیلان ترویج مفاهیم قرآنی را بهترین کتاب برای مبارزه با جنگ نرم توصیف کرد و گفت: نمایشگاه‌های قرآنی بستری برای بروز خلاقیت‌ها و هم‌پوششی فعالیت‌های قرآنی در مراکز مختلف قرآنی است.
 تلاوت قرآن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام حمید پورعیسی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، امروز در حاشیه افتتاح هشتمین نمایشگاه قران کریم گیلان با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دستاوردهای قرآنی یک ساله مجموعه فعالان قرآنی گیلان و موسسات قرآنی، هشتمین نمایشگاه قران کریم گیلان را شکل داده است.

مدیر کل ارشاد اسلامی گیلان در ادامه قرآن را بهترین کتاب برای مبارزه با جنگ نرم توصیف و خاطر‌نشان کرد: نمایشگاه‌های قرآنی بستری برای بروز خلاقیت‌ها، ایجاد همدلی و هماهنگی، همسانی کردن و هم پوششی فعالیت های قرآنی در مراکز مختلف قرآنی است.

حجت الاسلام پورعیسی با اشاره به بخش های مختلف نمایشگاه قرآنی گیلان، اعلام کرد: بخش کودک و نوجوان بخش عمده این نمایشگاه است که با آثار خلاق و مبتکرانه اعضای کانون پرورش فکری نوجوانان جلوه پیدا کرده است.

وی بخش ادبی و هنری نمایشگاه قرانی گیلان را دیدنی توصیف کرد و گفت: محصولات قرانی خوبی با رویکرد ادبی و هنری در سال های اخیر در استان تولید شده است.

حجت الاسلام پورعیسی یکی از ویژگی های نمایشگاه قرآنی گیلان را راه اندازی غرفه حجاب و عفاف دانست و گفت: غرفه های حجاب و عفاف را بخش خصوصی و مؤ‌سسات قرانی مردمی اداره می‌کنند.

وی دائر‌کردن غرفه قرآن و شهدا را از دیگر ویژگی های نمایشگاه قرآنی گیلان برشمرد و گفت: غرفه قرآن و شهدا از ارزشمند ترین غرفه های نمایشگاه امسال است که تمسک شهدا به قرآن را تبیین می کند.

مدیر کل ارشاد اسلامی گیلان با بیان این‌که شهدا مصداق حیات بشری و از سنخیت قرآ‌ن هستند، اظهار داشت: قرآن به عنوان یک موجود حیات بخش است که در مسیر هدایت جویی و هدایت پذیری انسان ها نازل شده اند و شهدا این بیان را به منصه ظهور رساندند.

وی با اشاره به درگیر بوده فضای فرهنگی و اجتماعی کشور با جنگ نرم، گفت: نمایشگاه های قرآنی یکی از بهترین ابزارها برای مبارزه با جنگ نرم هستند.

این استاد دانشگاه به دایر شدن غرفه پاسخ به شبهات قرآنی و مسائل شرعی در هشتمین نمایشگاه قرانی گیلان، اظهار کرد: نمایشگاه های قرآنی یکی از موقعیت‌های بی بدیل برای جوانان برای آشنایی با فعالیت های قرآنی است.

حجت الاسلام پورعیسی فعالیت های قرآنی را مقوله های لطیف و ظریفی حیات بشری دانست و گفت: ملت ما با لشکریان جنگ نرم روبه‌رو است که هیچ شأنیت و منزلتی برای خود قائل نبوده و معتقد به هیچ مبانی و اصلی نیستند.

وی قرآن را اساسی ترین کتاب و بنیادی ترین اصول زندگی مسلمانان خواند که معرف حیات بشری است و اظهار داشت: قرآن حیات بشری را به معنای واقعی خودش که جنبه عروج گونه برای انسان دارد، معرفی کند.

مدیر کل ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر استفاده حساب شده از معارف قرآن در زندگی فردی و اجتماعی، اذعان داشت: اگر ما ابزار دقیقی از قرآن برای مبارزه با جنگ نرم بسازیم، صدها ابزاری که از امور واهی ساخته شده از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام پورعیسی معارف قرآن را بهترین آموزه های هدایتی برای جامعه اعلام و تصریح کرد: هیچ کج اندیشی و انحرافی در مسیر استفاده از قرآن برای هدایت جامعه وجود ندارد.

گفتنی است، هشتمین نمایشگاه قرآن کریم گیلان به مدت 15 روز و در 20 غرفه همه روزه آماده بازید‌ عموم علاقه‌مندان است‌./950/پ202/س
ارسال نظرات