۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۸۵۰۵۸
سردار باقرزاده:

مسؤولان برای ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این‌که نامهربانی ها به فرهنگ دفاع مقدس تمامی ندارد، گفت: متأسفانه حتی در سال های اخیر که نیروهای حزب اللهی نیز بر سر کار هستند بی توجهی‌های بسیاری به این فرهنگ بزرگ نظام اسلامی شده است.
سردار باقرزاده
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، سید محمد باقرزاده، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح، شب گذشته در نشست شورای اداری مازندران که در استانداری برگزار شد، با بیان این‌که نامهربانی ها به فرهنگ دفاع مقدس تمامی ندارد، گفت: متأسفانه حتی در سال های اخیر که نیروهای حزب اللهی نیز بر سر کار هستند بی توجهی های بسیاری به این فرهنگ بزرگ نظام اسلامی شده است.

وی همه پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون فرهنگ اصیل دفاع مقدس دانست و افزود: همه باید تلاش کنند که فرهنگ دفاع مقدس ماندگار بماند و به حاشیه نرود؛ بلکه به شکلی شایسته به نسل جوان جامعه منتقل شود.

باقرزاده تنها راه نجات بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی را تقویت فرهنگ دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: باید ازهمه ظرفیت ها برای تقویت این فرهنگ ناب ایرانی اسلامی استفاده شود و این فرهنگ بزرگ را برای نسل جوان جامعه تبیین کنیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح از فرهنگ دفاع مقدس به عنوان نسخه شفا بخش مشکلات امروز یاد کرد و ادامه داد: متأسفانه در سال های آغازین پس از جنگ به واسطه شتابی که در سازندگی صورت گرفته بود این فرهنگ به فراموشی سپرده شد.

وی با بیان این‌که متأسفانه در دوران فعالیت دوم خردادی ها نیز مباحث دفاع مقدس به حاشیه رانده شده بود، تصریح کرد: جنگ برای دوم خردادی ها مایه افسردگی بود و به همین خاطر فرهنگ اصیل دفاع مقدس درآن دوران به فراموشی سپرده شده بود.

باقرزاده در ادامه به تلاش استکبار جهانی برای تضعیف فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: امروز دشمنان نظام اسلامی برای کمرنگ کردن این فرهنگ اصیل فرهنگ غفلت و عدم بصیرت را در جامعه ترویج می کنند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اقدامات این بنیاد در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: پس از چند سال کار تبلیغی کارهای تحقیقاتی مبنایی در بنیاد آغاز شده است که تنظیم دایرة المعارف جنگ و اختصاص دو واحد آموزشی در دانشگاهای کشور از جمله کارهای تحقیقاتی در بنیاد است.

وی در ادامه از استان کرمان و همدان به عنوان پیشتازان ساخت پارک موزه دفاع مقدس در کشور نام برد و ادامه داد: برای ساخت این پارک موزه در استان همدان قراردادی با یک تیم از کره جنوبی منعقد شده است که این قرارداد دو ساله است.

باقرزاده همچنین با بیان این‌که دو سال از آغاز ساخت پارک موزه دفاع مقدس در مازندران می گذرد، افزود: مسؤولان استان باید برای تسریع در روند ساخت این پارک موزه بیشتر تلاش کنند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش مؤثر مردم مازندران در دوران دفاع مقدس و تقدیم هزاران شهید در دوران جنگ تحمیلی افزود: متأسفانه وضعیت عمومی ترویج فرهنگ دفاع مقدس با توجه به جوش و خروش مردم این خطه در سطح دستگاه های دولتی از مجموع استان های کشور پایین تر است.

وی همچنین اعلام کرد: استاندار مازندران برای کمک پانصد میلیون تومانی در کمک به ساخت پارک موزه دفاع مقدس اعلام آمادگی کرده بود که بعد از پایان گزارش دستور داد یک میلیارد تومان برای این امر اختصاص یابد./950/پ202/س
ارسال نظرات