۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۸۵۰۶۱

خواندن مدح و مرثیه در میان مراسم قرآن بر سر گرفتن مطلوب نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه شب قدر دلالت بر ادامه ولایت دارد، بیان داشت: شب قدر شب تثبیت سرنوشت انسان در طول یک سال آینده است.
آيت الله نمازي


آیت الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره فرا رسیدن شب‌های قدر، خواستار استفاده هر چه بیشتر مردم از این فرصت بی نظیر الهی شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: ماه رمضان ماهی است که بر جلالت مقام آن، آیات، روایت و سیره ائمه معصومین دلالت دارد.

وی بیان آثار دعا، بیان مفاهیم و آثار عبادت در روح و جسم انسان را از وظایف علما عنوان کرد و گفت: رمضان یک فرصت استثنایی از سوی خداوند برای انسان ها است تا به واسطه آن به کمال برسند.

استاد عالی حوزه علمیه با بیان سخنی از مقام معظم رهبری که رمضان را قطعه ای از بهشت عنوان کردند، بیان داشت: ما انسان ها در حجاب جاذبه های دنیا هستیم و قادر به دیدن حقایق و آثار رمضان نیستیم.

وی گفت: در روایت رمضان، ماه توبه و پاک سازی نفس عنوان شده است از این رو شایسته است با بهره گیری از فرصت های رمضان و به صورت خاص شب قدر، به خودسازی بپردازیم.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: شب قدر شب تثبیت سرنوشت انسان در طول یک سال آینده است و ملائک به اذن الهی در عرش الهی به تدبیر می پردازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در سحرگاه شب قدر ملائک از آسمان نازل می شوند و سرنوشت انسان ها را به تنفیذ مقام ولایت می‌رسانند.

وی گفت: در این شب ها باید از حداقل زمان بیشترین استفاده ها شود و نباید دل مشغولی ها و مشغول شدن به کارهای روزمره ما را از عبادت باز دارد.

استاد حوزه علمیه، شب قدر را دلیل بر ادامه ولایت عنوان کرد و بیان داشت: کلمه «تنزل» در سوره قدر یک فعل مضارع و دال بر استمرار است و نشان می‌دهد امام در بین ما وجود دارد.

وی صله رحم، کمک به همسایه، اطعام به فقرا و دست گیری محرومین را از اعمال پسندیده عنوان کرد و گفت: باید در این شب در اعمال و رفتار خود تجدید نظر کنیم.

امام جمعه کاشان بر پیروی صحیح از دستورات ائمه در اجرای مراسم شب قدر تاکید کرد و گفت: خواندن مدح و مرثیه اهل بیت(ع) قبل و بعد از فرازهای دعای قرآن بر سر گرفتن نیکو است اما خواندن اینها در میان مراسم قرآن بر سر گرفتن مطلوب نیست. /909/ت302/ع



ارسال نظرات