۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۸۵۱۲۹
امام جمعه شبستر:

توسل به ترور نشانگر ضعف عمیق اعتقادی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر گفت: اندیشه‌ای که دارای پایه‌های ایدئولوژی قوی باشد، مخالفان خود را از راه اندیشه قانع می کند و دست بردن به سلاح نشانه ضعف عمیق عقیدتی است.
امام جمعه شبستر
حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت سالروز شهادت رجایی و ‌باهنر صورت گرفت، اظهار داشت: تروریسم سابقه ای دیرینه در تاریخ سیاسی اقوام بشریت داشته به گونه ای که در مقاطع مختلف تاریخ ایران و جهان رگه هایی از حضور تروریسم را شاهد بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: هویت تروریسم نشان از ضعف در برابر حق و منطق است و هرگاه که قدرت استدلال طرف مقابل کاهش میابد ابزاری چون ترور به کار گرفته می شود، البته گسترش تروریسم نیازمند ‌ریشه‌یابی در ادبیات سیاسی جهان است و ارتباط مستقیمی میان قدرت های بزرگ نامشروع و مستکبر و تروریست ها وجود دارد.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که ترور از بدترین شیوه‌های حذف فیزیکی طرف مقابل است، اظهار داشت: در سیره سیاسی هیچ یک از بزرگان طراز اول اسلام و شیعه این روش حذف دشمن دیده نمی شود.

وی با اشاره به رفتارهای متناقض غرب در برابر گروه‌‌های مختلف در سطح جهان تأکید کرد: تروریسم شناختن جریانی چون حزب الله لبنان که از عوامل مهم و تاثیرگذار سیاسی منطقه خاورمیانه است و برای شناختن منافقین از اتهام تروریسم تنها به بیانگر این نکته است که تعریف ترور در جهان امروز با منافع غرب در ارتباط مستقیم است و با حقیقت همخوانی ندارد.

امام جمعه شبستر با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در حذف نام گروهک منافقین از لیست تروریست های جهان، اظهار داشت: تروریست پروری و تناقض در گفتار و کردار اروپاییان در برخورد با گروهک تروریستی منافقین شرم آور است.

وی با اشاره به ماهیت منافقین دوران انقلاب اسلامی گفت: انحراف در ریشه های عقیدتی، تأثیر پذیری از کمونیست و التقاط فکری آنان برای نخستین بار از سوی امام به عنوان یک رهبر بزرگ شناخته شد.

حجت الاسلام محمدزاده تأکید کرد: تغییر جهت آشکار این گروه از مسیر واقعی انقلاب ناب اسلامی در همان سال های اولیه مشخص شد و موجب انفکاک ملت از آنان بود، اکنون بعد از گذشت سه دهه از روشن شدن ماهیت واقعی این گروهک، قضاوت ها بسیار آسان شده است.

وی در پایان اقدام به ترور را از دلایل عدم حقانیت منافقین دانست و افزود: اندیشه‌ای که دارای پایه‌های ایدئولوژی قوی باشد، مخالفان خود را از راه اندیشه و استدلال قانع می‌کند و دست‌بردن به سلاح نشانه ضعف مفرط عقیدتی است./935/پ202/س
ارسال نظرات