۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۸۵۱۵۵
معاون پارلمانی رییس جمهور:

شهیدان رجایی و باهنر الگوی دولت مردان هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون پارلمانی رییس جمهور، گفت: شهیدان رجایی و باهنر الگوی جاودانه شده دولت مردان هستند.
حجت الاسلام ميرتاج الديني شهیدان رجایی و باهنر الگوی دولت مردان هستند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند خراسان شمالی که در مسجد انقلاب این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: شهیدان رجایی و باهنر الگوی جاودانه نظام انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه این شهیدان کسانی بودند که خود را به کل وصل کردند، افزود: رجایی و باهنر قطره ای بودند که خود را به دریا وصل کردند. آنها درمدت مسؤولیت کوتاه خودشان در دل ها نفوذ کردند؛ زیرا ساده زیستی و مردمی بودن این شهیدان بزرگوار سبب شد آن‌ها در دل مردم جای گیرند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، عنوان کرد: این عزیزان مسؤولیت های مختلفی را در طول دوران خدمت خود برعهده داشتند؛ ولی این مسؤولیت‌ها برای آنها هیچ تفاوتی نکرد و با مردم بودند و به اشرافیت پشت کردند.

وی اضافه کرد: ما در دوران انتخابات شاهد هستیم که مردم به دنبال چنین چهره هایی که ساده زیستی و با مردم بودن را محور فعالیت‌های خود قرار می دهند، می باشند.

وی با اشاره به طول دوران خلافت امیرمؤمنان، حضرت امام علی (ع) افزود: حضرت علی (ع) در دورا ن خلافت و حکومت خود ساده زیستی و با مردم بودن را محور فعالیت های خود قرار داده بود و امیرالمؤمنان به خاطر مردم حکومت کرد و وقتی مردم نبود آن حضرت خانه نشین بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور، تصریح کرد: عدالت شاخص دیگری بود که در دوران حکومت حضرت علی (ع) مشاهده می شد و اگر عدالت آن حضرت نبود، نمی توانستیم برای موفقیت هایمان مصداق پیدا کنیم.

وی ابراز داشت: این مخالفت و جنگ های امیرمؤمنان به دلیل عدم تقابل در مقابل عدالت بود و عدالت یکی از ویژگی های بارز حکومت حضرت امام علی (ع) بود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، با اشاره به روز جهانی قدس، خطاب به مسؤولان استان گفت: جمعه ای که در پیشه رو داریم، روز جهانی قدس است که بعد از گذشت 32 سال از از برگزاری روز جهانی قدس، این روز از امام خمینی (ره) برای ما به عنوان یادگاری تاریخی به یادگار مانده است.

وی افزود: این ملت در 32 سال ثابت کردند که وفادار به نظام هستند و در 8 سال دفاع مقدس هم این مردم ، از یاد مردم مظلوم فلسطین غفلت نکردند.

معاون پارلمانی رییس جمهور، اضافه کرد: قریب به 62 سال است که از دوران اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیست غاصب می گذرد و امروز شاهد هستیم که 70 تا 80 درصد مردم فلسطین به صورت مهاجر در کشورهای دیگر در حالت آورگی به سختی زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا مدعی حقوق بشر است؛ در حالی که حقوق بشر آمریکا را باید در زندان های گوانتانامو والغریب باید مشاهده کرد.

این مسؤل سیاسی کشور به نمونه دیگری از بی‌عدالتی آمریکایی‌ها اشاره کرد و اظهارداشت: کاروان کشتی کمک های انسانی به مردم مظلوم غزه توسط رژیم غاصب کشور اسراییل محاصره شد که نیروهای اسراییلی عده ای از مردم آن کشتی را کشتند و عده ای را نیز به اسارت بردند و لکن آمریکا در مقابل این تجاوزها، سکوت کرده و به دفاع از اسراییل پرداخت.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، تصریح کرد: امروز مردم جهان حامی تفکر، اندیشه و عقاید امام خمینی (ره) هستند و به با تمام وجود به حمایت از مردم فلسطین می پردازند.

و همچنین به پیشرفت های اخیر کشور جمهوری اسلامی ایران افزود: امروز کشور ما با دستیابی به نیروی انرژی فناوری هسته ای به ثابت کرد،که ما با توکل به خداوند متعال و پیروی از خط ولایت فقیه به هرآنچه که می خواهیم، می توانیم دست پیدا کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور، افزود: امروز ما توانسته ایم 95 در صد از داروهای صعب العلاج را در کشور خود تولید کنیم و در خدمت نیازمندان به این دارو قرار دهیم، که این نشان از پیشرفت ممتاز نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، تصریح کرد: وحدت، یکپارچگی و همدلی مردم عزیز با رهبری و دولت و دولت مردان رمز موفقیت ها و پیشرفت های کنونی کشورمان بوده است.

گفتنی است ، در این مراسم امام جمعه بجنورد، استاندار، فرماندار، نماینده مجلس، رییس کل دادگستری و جمعی از مسؤولان استان خراسان شمالی شرکت داشتند./966/پ201/ص
ارسال نظرات