۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۸۵۱۶۴
مبلغ حوزه علمیه تبریز:

انحراف از خط ولایت خروج از مسیر اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه تبریز در مراسم بزرگداشت شهدای دولت گفت: انحراف از مسیر ولایت گمراهی از خط مستقیم اسلام ناب محمدی را در پی خواهد داشت.
حجت الاسلام برگي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم بزرگداشت شهدای دولت و مقام شامخ شهیدان رجایی و باهنر، روز گذشته با حضور پرشور و گسترده مردم در مسجد مقبره تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام رسول برگی، سخنران مذهبی، در سخنانی ولایت‌مداری را تنها راه رهایی از فتنه های آخرالزمان دانست و اظهار داشت: انحراف از مسیر ولایت گمراهی از خط مستقیم اسلام ناب محمدی را در پی خواهد داشت.

وی با مقایسه فتنه های دوران امام علی(ع) با فتنه های پس از انقلاب اسلامی ایران گفت: در واکاوی این دو دوران خواهیم یافت؛ آنان که به حقیقت مدعی ولایت مداری بودند، تا آخر خط با رهبری بودند و در نیمه های راه ایشان را تنها نگذاشتند.

حجت الاسلام برگی با تأکید بر این‌که علی علی گفتن یک حرف است و راه علی(ع) رفتن حرف دیگر، تصریح کرد: رهبری خط را مشخص کرده اما ظاهرا عده ای مانند دوران مولای متقیان علی(ع) منتظرند تا ببینند کدام گروه یا جناح بر دیگری فائق خواهد آمد تا آن‌گاه به آن سو تمایل پیدا کنند، این همان عقب ماندن از خط ولایت است.

این سخنران مذهبی تبریز گفت: حضرت آیت الله خامنه ای امروز به عنوان علی زمان در مقابل معاویه‌های دوران ایستاده و بنا به گفته شهید مطهری؛ اگر در میدان دفاع از ولایت نباشی هرکجا که می خواهی، چه در محراب عبادت و چه در مجلس شراب.

وی با تأکید بر این‌که بنی صدرهای زمان درصدد رویارویی با ولایت هسنتد، گفت: عده ای برنامه‌ها برای به حاشیه کشاندن راهپیمایی روز قدس دارند که هوشیاری مردم بیش از گذشته احساس می‌شود.

حجت الاسلام رسول برگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید رجایی تصریح کرد: رجایی هیچ‌گاه خود را رییس جمهور ندانست؛ بلکه همواره خود را مسؤول و پاسخگو خطاب می‌کرد.

این سخنران مذهبی تبریز ولایت‌مداری را دیگر شاخصه مهم شهید رجایی دانست و گفت: آن شهید بزرگوار در مقابل هجمه های تبلیغاتی لیبرال دموکرات‌ها، منافقان و لائیک ها شعار خدا، قرآن، خمینی سر می داد.

گفنتی است، این مراسم معنوی با حضور حضرات آیات شبستری و آل هاشم، مسؤولان، ائمه جمعه و جماعات و عموم مردم مؤمن و متدین تبریز همراه بود./935/پ203/س
ارسال نظرات