۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۸۵۱۶۹
عضو خبرگان رهبری:

امام علی، امیر ساحت دانایی و بصیرت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: امام علی(ع) امیر ساحت علم و افسر تمام دانشمندان، فقها و درجه‌داران علم است، چنان‌که به گفته رسول خدا(ص) آن حضرت در رأس تمام علوم است تا امت پیامبر به بی‌راهه نروند.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع مردم اردبیل اظهار داشت: اگر امروز وهابیت از دین اسلام تفسیر به رأی دارد، نشان از جهالت آنان است، چرا که امام علی(ع) پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) در بیان اصول و احکام اسلامی به قدر کافی تلاش کرد.

امام جمعه اردبیل گفت: آنهایی که احساس می‌کنند بعد از پیامبر نباید وحی الهی نازل شود، سخت در اشتباه هستند چرا که جبرئیل بعد از رحلت پیامبر به حضرت زهرا(س) نازل می‌شد و از علم و حقیقت عالم سخن می‌گفت.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) امیر ساحت علم و افسر تمام دانشمندان، فقها و درجه‌داران علم است، چنان که به گفته رسول خدا آن حضرت در راس تمام علوم است تا مبادا امت پیامبر راه را کج بروند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اظهار داشت: شایسته نیست با چنین علم و احاطه دانشی امروز دچار توهم شده و به شبهاتی دست بزنیم که شماتت دشمن و برخی کج ‌فهمی‌های آنها را فراهم آوریم.

امام جمعه اردبیل گفت: اگر امروز وهابیت با کج‌فهمی و نادانی خود خون شیعه را می‌ریزد و بی‌شرمی را به جایی رسانده است که به آیت‌الله سیستانی اهانت می‌کنند، نشان از خارج شدن حقیقت نگرش آنها به علم و ذات ربوبی است.

وی وهابیت را عامل اصلی فتنه ‌ها و دو دستگی ‌ها در عالم اسلام دانست و گفت: مولای متقیان، عمر پربرکت خود را در راه وحدت مسلمین، رفع فتنه ها و دودستگی ها صرف کردند، حال عده ای مغرض که نه شیعه و نه سنی آنان را قبول دارد، تفرقه افکن شده اند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علم امیر مؤمنان گفت: اگر امروز سران استکبار ادعای کدخدایی جهان را دارند از صلاحیت چنین رهبری و هدایتی برخودار نیستند، از این رو همواره با شکست روبه رو هستند.

امام جمعه اردبیل علی(ع) را تجلی عدالت و حقیقت دانست و گفت: دشمنان اسلام 25 سال، اولین امام شعیان را خانه‌نشین کردند چرا که او با علم الهی آنچنان یقین و اعتقاد به اراده الهی داشت که حتی می‌گفت با کنار رفتن پرده حجاب نیز بر یقین و شک او اضافه نمی‌شود./935/پ203/س
ارسال نظرات