۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۸۵۱۸۶

امام خمینی پیروزی انقلاب و تقویت فلسطین را در کنار هم دنبال می کردند

خبرگزاری رسا ـ جانشین دبیر کل ستاد کنگره شهدای روحانی بیان داشت: فلسطین تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مساله ای مربوط به جهان عرب تلقی می شد اما بعد از انقلاب به یک بحث ایدئولوژیک و اسلامی تبدیل شد.
راهپيمااي روز قدس در ساري


حجت الاسلام محمد رضا مدیح، جانشین دبیر کل ستاد کنگره شهدای روحانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرا رسیدن روز قدس، گفت: روز قدس یکی از نعمت هایی است که به برکت انقلاب اسلامی ایران در جهان ایجاد شده است.

وی بیان داشت: مساله فلسطین تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک مساله عربی و مربوط به جهان عرب تلقی می شد اما بعد از انقلاب به بک بحث ایدئولوژیک و اسلامی تبدیل شد و فلسطین از زاویه مساله ای فرهنگی، اعتقادی و سیاسی دیده شد.

وی راه اندازی راهپیمایی روز قدس را در سراسر جهان ارزشمند توصیف کرد و بیان داشت: روز قدس قدرت مسلمین را افزایش و دشمن را در جایگاه ضعف قرار داد.

حجت الاسلام مدیح با اشاره به توجه امام خمینی (ره) به مساله فلسطین اظهار داشت: امام، قدس را پیکره ای از جهان اسلام می‌دانست و در شرایطی که حتی برخی افراد انقلابی نظرشان فقط معطوف به مساله انقلاب ایران بود، امام خمینی(ره) بر آزاد سازی فلسطین و قدس شریف توجه داشتند و آن را نجات همه عنوان می کردند.

وی اظهار داشت: اگر فرمایشات امام خمینی را از قبل از انقلاب دنبال کنیم، مشاهده می کنیم که امام پیروزی انقلاب و تقویت فلسطین را در کنار هم دنبال کرده‌اند.

جانشین دبیر کل ستاد کنگره شهدای روحانی بیان داشت: امروز مبارزات فلسطینی‌ها تولید قدرت کرده است و فلسطین را در جایگاه فرادست قرار داده است.

وی بیان داشت: اعتقاد امروز ما این است که مقام معظم رهبری با مدیریت و درایت خود توانسته‌اند تقویت فلسطین را با صلابت دنبال کنند و راه امام خمینی(ره) را ادامه دهند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات