۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۸۵۱۸۷
مدیر کل ارشاد گیلان:

درک صحیح شب های قدر در گرو مراقبت و مصونیت نفس است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، شب های قدر را فرصتی مناسب جهت تعالی روح بشر و بازگشت به سوی باری تعالی دانست.
شب قدر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام حمید پورعیسی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، امروز درجمع خبرنگاران شب قدر را یکی از شب های سرنوشت ساز زندگی انسان ها دانست و گفت: این شب ها فرصتی مناسب جهت تعالی روح بشر و زمان استغفار و بازگشت به سوی باری تعالی است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه خاص شب های قدر در دین مبین اسلام افزود: درک شب قدر وابسته به درک روزه و مراقبت و مصونیت نفس به هنگام روزه داری است.

حجت الاسلام پورعیسی با تاکید بر این‌که شب قدر، شب اندازه گیری و قدرگزاری انسان ها است، اظهار داشت: در شب قدر انسان هایی که با روزه داری ظرفیت وجودی خود را عظمت بخشیده اند، اندازه گیری می شوند و کسانی که اعمال نیکویشان سنگین تر است در خوشحالی معنوی به سر می برند.

وی بهره گیری از فضای معنوی شب های قدر را به سود همه افراد جامعه دانست و اظهار داشت: این ایام، فرصتی مناسب جهت استجابت دعا است و جوانان باید از فضای معنوی ایجاد شده با حضور در مساجد و تکایا بهره کامل را ببرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به عدم درک شب های قدر از سوی برخی از غافلان خاطرنشان کرد: در شب های قدر دروازه توبه و برکت خداوند به روی همه انسان ها گشوده شده و باری تعالی در این ایام، انتظار بازگشت بندگان را داشته و فرشتگان را به استقبال بندگان خود می فرستد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که همه مردم ارزش این ایام را دانسته و این فرصت مغتنم را از دست ندهند./950/پ202/ص
ارسال نظرات