۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۸۵۲۲۵
عضو خبرگان رهبری:

اساس کار وهابیت حذف روحانیت و مرجعیت شیعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه تشکیل فرق ضاله بهائیت و وهابیت را از نقشه های شوم استعمار انگلیس عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در پی اهانت وهابیت نسبت به حضرت آیت الله سیستانی صورت گرفت، اظهار داشت: اهمیت و نقش مرجعیت و قدرت تاثیر ایشان بر آحاد ملل شیعی از زمان میرزای شیرازی به دشمنان اسلام ثابت شد.

وی گفت: استعمار پیر انگلیس و روسیه تزاری پس از تحریم استعمال تنباکو در زمان ناصر الدین شاه از سوی میرزای شیرازی، متوجه اهمیت نقش مراجع در فرهنگ شیعی شدند؛ از این رو برنامه های گسترده ای برای تضعیف مرجعیت شیعه آغاز کردند که تا امروز نیز ادامه داشته است.

عضو خبرگان رهبری افزود: نقل شده که مرحوم میرزای شیرازی پس از موفقیت فتوای تحریم تنباکو گریست و وقتی علت را جویا شدند گفت؛ دشمن اکنون متوجه قدرت روحانیت شد و مقابله سرسخت خود را با این قشر آغاز خواهد کرد.

امام جمعه مراغه تشکیل فرق ضاله بهائیت و وهابیت را از نقشه های شوم استعمار انگلیس دانست و گفت: اساس کار این فرق، حذف روحانیت و مرجعیت واحد تشیع است که در همین راستا تلاش می کنند تا اهداف شوم ضد اسلامی را تحقق بخشند.

وی مرجعیت به روز و قدرتمند را رمز وحدت و اعتلای شیعیان دانست و گفت: موضوع اجتهاد و قدرت صدور احکام به روز، برای مراجع شیعه شرایطی را به وجود آورده است که فقه شیعی همواره در حال پویایی و نوآوری باشد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به گسترش روز افزون اسلام به خصوص تشیع در عرصه جهانی گفت: همه مراجع و مراکز علمی همچون حوزه و دانشگاه باید در تقویت جایگاه مرجعیت شیعه بکوشند، چرا که تشیع به پیش بینی تحلیلگران، قدرت آینده جهانی است که این جایگاه نیازمند رهبری قدرتمند است.

وی ادامه داد: دشمنان نیز به‌ اثرگذاری و نقش کلیدی مرجعیت در دفاع از اسلام پی برده اند؛ بنابر این قصد دارند با استفاده از شیوه‌های مختلف مردم را نسبت به مرجعیت بی‌تفاوت کنند.

امام جمعه مراغه به نقش مهم روحانیان در جامعه اشاره کرد و گفتئ: مردم همواره از عالمان آگاه، متعهد، شجاع و ظلم ستیز حمایت می‌کنند، چنانچه در حمایت همه جانبه خود از امام راحل ایمن مدعا را به اثبات رساندند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش تأثیرگذاری ایفا کردند./935/ت302/س
ارسال نظرات