۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۸۵۲۷۶
آیت‌الله مکارم شیرازی:

نهج‌البلاغه سند زنده و روشن برای اثبات فضائل امام علی‌‌ و حقانیت شیعه است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به شب‌های قدر، خواستار توجه هرچه بیشتر و بهتر مردم به نهج‌البلاغه شد و گفت: اگر حقانیت شیعه دلیلی جز نهج‌البلاغه نداشته باشد، برایمان کافی است.
تفسير قرآن آيت الله مکارم شيرازي در حرم حضرت فاطمه معصومه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، ظهر امروز و پس از اقامه نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی‌‌(ره) حرم حضرت معصومه‌‌(س) با بیان این‌که در دوران پیامبر اکرم‌‌(ص) جنگ‌های متعددی واقع شد که جنبه دفاعی داشته و هیچ‌کدام جنبه تهاجمی نداشته است، اظهار داشت: هر قوم و ملتی که مورد هجوم بیگانه قرار گیرد، باید از خود محافظت کند.

وی در ادامه با اشاره به سخن برخی که می‌گویند اسلام به وسیله شمشیر گسترش پیدا کرد،‌ گفت: مدعیان گسترش اسلام با شمشیر پاسخ دهند که چرا وقتی اسلام در برخی مناطق دنیا مانند اندونزی که بزرگ‌ترین کشور اسلامی است، وارد شد، حتی پای یک سرباز مسلمان هم به آنجا نرسیده بود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: اسلام در کشورهای مختلف شرق آسیا، غرب آفریقا و مانند آن به وسیله بازرگان‌ها و تاجرانی منتشر شد که دروغ نمی‌گفتند، جنس تقلبی نمی‌فروختند، سود زیاد نمی‌گرفتند و احکام اسلام را در برابر معاملات اجرا می‌کردند.

وی با بیان این‌که عمل به اسلام بهترین مروج آن است، ابراز داشت: اسلام برای گسترش به شمشیر و زور نیازی ندارد و جهانیان وقتی با عمل مسلمانی که به احکام اسلامی عمل می‌کند، روبرو شوند، شیفته این دین مبین خواهند شد.

این مرجع تقلید همچنین به مقایسه جنگ در دنیای امروز با جنگ از منظر اسلام پرداخت و گفت: جنگ در دنیای امروز تمام مسائل اخلاقی را زیر پا می‌گذارد، در حالی که جنگ‌های اسلام آمیخته با مسائل اخلاقی است.

وی که در بحث تفسیر قرآن کریم و ادامه داستان قوم ثمود سخن می‌گفت به نقشه این قوم برای ترور حضرت صالح و خانواده‌اش اشاره کرد و با بیان این‌که 9 گروه منحرف طرح قتل حضرت صالح‌‌(ع) را پیاده کردند، افزود: این گروه غافل از این بودند که عاقبت نقشه‌های شوم جز نابودی نیست.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که کشتن غافلگیرانه و ترور در اسلام ممنوع است، عمل وهابیان تندرو و خدانشناس را که مسأله ترور را در دنیا معمول کرده و به اسلام چسبانده‌اند محکوم کرد و گفت: اسلام با عمل این افراد نادان ضربه خورد در حالی که پیامبر اکرم‌‌(ص) بارها فرموده بودند «مؤمن ترور نمی‌کند».

وی اضافه کرد: اسلام هرگز به افرادی که به خود بمب می‌بندند و برای کشتن عده‌ای بیگناه که در حال اقامه نماز هستند، وارد مساجد می‌شوند، اجازه چنین کاری را نداده است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم عمل ترور از سوی وهابیان را بدعت در اسلام دانست و گفت: از علمای اسلام تعجب می‌کنم که چرا با تشکیل مجمعی، این عمل را محکوم نمی‌کنند و از آن برائت نمی‌جویند.

نهج‌البلاغه سند زنده و روشن برای اثبات فضائل امام علی‌‌(ع) و حقانیت شیعه

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شب‌های قدر، خواستار توجه هرچه بیشتر و بهتر مردم به نهج‌البلاغه شد و گفت: اگر حقانیت شیعه دلیلی جز نهج‌البلاغه نداشته باشد، برایمان کافی است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که نهج‌البلاغه سند زنده و روشن برای اثبات فضائل امام علی‌‌(ع) و حقانیت شیعه است، افزود: در حالی که از هیچ‌کدام خلفا یک سخن هم به یادگار نمانده است، سراسر زندگی حضرت علی‌‌(ع) فضیلت، افتخار و حقانیت است.

وی خاطرنشان کرد: خطبه اشباح نهج‌البلاغه در بردارنده بهترین درس‌های خداشناسی و معارف دین، خطبه قاصعه بهترین درس برای مبارزه با تعصبات غلط و عهدنامه مالک اشتر بهترین دستور برای کشورداری که هرگز بوی کهنگی نمی‌دهد در اثبات فضائل امیرالمؤمنین‌‌(ع) و حقانیت شیعه کافی است. /920/پ201/ص

ارسال نظرات