۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۸۵۲۸۱
آیت الله کعبی:

راهپیمایی روز قدس جلوه هویت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم, راهپیمایی روز قدس را جلوه هویت اسلامی، همبستگی دینی امت اسلامی و تجلی نقش ویژه رهبری الهی برای تحقق آرمان‌های اسلامی دانست.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به فرا رسیدن روز قدس اظهار داشت: مردم ما آرمان فلسطین را جز ارزش‌های دینی اسلامی خود می‌دادند؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ندای آزادی و قدس سر داده شد و ملت ایران در دفاع مظلومان جهان و تلاش برای تحکیم برادری اسلامی پیشگام است.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: امام خمینی(ره) ابتکار مهمی را در مورد آ‌رمان فلسطین انجام داد که در ماه مقدس، روز مقدس و جمعه آخر ماه رمضان امام(ره) به دنبال این بودند که از ظرفیت امت اسلامی برای احیای آرمان فلسطین و نجات قدس استفاده بکند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام خمینی(ره) در این زمینه بسیار موفق بوده است، خاطر نشان کرد: راهپیمایی روز قدس جلوه هویت اسلامی، همبستگی دینی امت اسلامی و تجلی نقش ویژه رهبری الهی برای تحقق آرمان‌های اسلامی است.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به آرمان فلسطین تنها جنبه قومی و ناسیالیستی مطرح بود و نتوانستند کاری بکنند اما با تبدیل شدن این آرمان به آرمان اسلامی، مقاومت اسلامی زنده، حزب‌الله متولد شد و مقاومت و پایداری 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه بوجود آمد.

استاد عالی حوزه علمیه ادامه داد: امروز دولت‌ها نیز مجبور شده‌اند که همراه ملت‌ها شوند و حتی دولتی که بخواهد خود را مردمی جلوه بکند مجبور است از آرمان‌ فلسطین دم زند زیرا امروز ملت‌ها بیدار شدند و انقلاب اسلامی نیز در این زمینه پیشتاز است.

آیت الله کعبی با ذکر مثالی تصریح کرد: امروز تزکیه بیداری عمیقی در مورد ‌آرمان فلسطین ایجاد شده است و همین بیداری ملت و تزکیه باعث شده که دولت نیز پیشتاز شود و حتی تا حد مقطع روابط با رژیم صهیونیستی پیش برود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ابراز داشت: کشورهای خلیج فارس نیز اگر بخواهند از قافله عقب نیفتد مجبور هستند در برخی روابط خود تجدید نظر بکنند و با ملت‌هایشان همراه شوند.

آیت‌الله کعبی خاطر نشان کرد: امروز کشوری که بتواند به آرمان فلسطین کمک بکند جنبه پیشتازی پیدا می‌کند که نظام مقدس جمهوری اسلامی در آرمان فلسطین پیشتاز است تا آنجا که سرکردگان رژیم صهیونیستی بارها اعتراف کرده‌اند که مرز ایران از لبنان تجاوز کرده، به غزه رسیده است و می‌توان گفت مقاومت اسلامی، جهاد اسلامی و حزب‌الله انقلاب اسلامی هستند لذا ما نمی‌توانیم بین ایران اسلامی، روز قدس و نجات فلسطین تفکیک قائل شویم.

وی ابراز داشت: روز قدس هم یک آرمان اسلامی و هم یک وظیفه شرعی و مسئله‌ ملی است که به تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی مربوط است. آرمان فلسطین برای نظام جمهوری اسلامی جنبه راهبردی دارد. امیدواریم در راهپیمایی روز قدس همه شرکت می‌کنیم و ندای آزادی قدس را سر دهیم./945/پ202/ص
ارسال نظرات