۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۸۵۳۰۳
استاد حوزه علمیه:

سیره امام علی دانشگاه آخرت محوری است

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم اسلامی بیان داشت: توجه به سیره امام علی(ع) که در آن ارزش های الهی جای ثابت داشته و دنیا نمی تواند آن را به بیراهه ببرد، درس آخرت محوری به ما می دهد.
امام علي(ع)


حجت الاسلام فیاض نژاد از پژوهشگران حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت شهادت امیرمومنان(ع)، بیان داشت: همنشینی از اموری است که در شخصیت انسان بسیار تاثیر گذار است و نوع ادبیات و فکر هر شخص را می تواند تحت الشعاع قرار دهد.

وی با اشاره به اسوه بودن پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم(ع)، گفت: هر کس با اهلبیت(ع) مانوس باشد و دل به گفتار آنها دهد و معارف را از انها اخذ کند، به راه راست هدایت شده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در شب های قدر با امیرمومنان(ع) عهد ببندیم که مراقب کارهای خود باشیم و در ضمن توسل ها از آنها بخواهیم که ما را در راه خدایی شدن کمک کند.

وی با تاکید بر الگو بودن امام علی(ع) بیان داشت: مراتب کمالی که ائمه طی کردند و مراقبت هایی که آنها داشتند فوق حد تصور ما است.

امام جماعت مسجد صاحب الامر(عج) با اشاره به فراز «اعینونی بالورع و الاجتهاد» ادامه داد: امام علی(ع) به فرماندار خود در بصره، گفتند، آگاه باش هر پیروى کننده را پیشوائى است که از او پیروى کرده به نور دانش او روشنى مى‏جوید. بدان که پیشواى شما از دنیاى خود به دو جامه کهنه و از خوردنیهایش به دو قرص نان اکتفا کرده است. گر چه شما به چنین رفتارى توانا نیستید ولى مرا با پرهیزگارى و کوشش در راه خدا و پاکدامنى و درستکارى یارى کنید.

این محقق علوم اسلامی، وظیفه شیعیان را زینت بودن برای اهلبیت(ع) بودن عنوان کرد و بیان داشت: ما در رفتار خود باید به گونه ای عمل کنیم که در پیشگاه خالق هستی و ائمه معصومین(ع) شرمنده نباشیم.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا هرچه می توانیم رفتارهای امام علی(ع) در زندگی شخصی، محیط خانواده و محل کار خود و.. را ارتقا دهیم و هر روز فصل جدیدی از معنویت را به روی خود باز کنیم.

استاد حوزه علمیه قم، گفت: توجه به سیره امام علی(ع) از آنجا که ارزش های الهی جای ثابت داشته و دنیا نمی تواند ان را به بیراهه و تغییر ببرد، درس آخرت محوری را به ما می دهد. /909/پ202/ع


ارسال نظرات