۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۸۵۳۱۵
حجت الاسلام پناهیان:

توجه به حسن عاقبت، رمز نجات در فتنه‌های آخرالزمان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: هر کس نگران عاقبت به خیری خود نباشد ایمانش ضعیف است و اگر می خواهیم دچار سوء عاقبت نشویم، باید در راه ولایت ثابت قدم باشیم.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان از اساتید حوزه علمیه قم سه شبنه شب، در مراسم احیای بیست و یکمین شب ماه مبارک رمضان، که با حضور عاشقان و شیفتگان مولای متقیان امام علی(ع) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، صحن های مجاور و خیابان های منتهی به این مکان مقدس برگزار شد، با تشریح و تبیین دلایل سوء عاقبت در افراد، کبر و غرور را یکی از مهم ترین عوامل این موضوع دانست و تاکید کرد: ابتلا به این رذیله اخلاقی انسان را دچار سوء عاقبت می کند و ما باید مراقب باشیم و همواره از خدای سبحان بخواهیم که ما را از رذائل اخلاقی مبرا نگه دارد.

حجت الاسلام پناهیان، عدم خودسازی لازم و طیب نفس را عاملی دیگر برای عاقبت به خیر نشدن افراد عنوان و خاطرنشان کرد: برخی ها که خودسازی هم کرده اند، اما تواضع و خشوع ندارند، خداوند آنها را در معرض آزمون هایی قرار می دهد و این افراد نیز دچار سوء عاقبت می شوند.

این استاد حوزه علمیه قم، عاقبت به خیری را یک اصل مهم در زندگی بشر دانست و ابراز داشت: هر کس نگران عاقبت به خیری خود نباشد، ایمانش ضعیف است و اگر می خواهیم دچار سوء عاقبت نشویم که قطعا این گونه هست، باید در راه ولایت ثابت قدم باشیم.

حجت الاسلام پناهیان، توجه به عاقبت به خیری را رمز نجات در فتنه های آخرالزمانی دانست و ابراز داشت: در فتنه های آخرالزمان، حتی انسان های خوب نیز دچار ریزش و سقوط می شوند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) تاکیدکرد: این امام همام می فرمایند فتنه های آخرالزمانی به اندازه ای دشوار و سخت است که به انسان فرصت خودسازی هم نمی دهد.

این مبلغ حوزه های علمیه تصریح کرد: در فتنه های آخرالزمانی همه شرایط آن طوری که ما می پنداریم پیش نمی رود، بسیاری از افراد دچار تغییر و تحول می شوند و رنگ عوض می کنند؛ به عنوان مثال در فتنه سال گذشته و حوادث بعد از انتخابات، شخصی که قبل از این حرف ها و موضع گیری های دیگری داشت، یکباره رنگ عوض کرد و خراب شد، وقتی علت را از سؤال کردیم گفتند این فرد از ابتدا مشکل داشته و اکنون کنه و ماهیت اصلی خود را بروز داده است.

حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود، وظایف و ویژگی های منتظران واقعی امام عصر(عج) را تبیین کرد و ابراز داشت: ما باید هر لحظه به خود توجه کنیم و مراقب نفس خویش باشیم و بدانیم که انسان های ضعیف النفس نمی توانند پا به رکاب امام زمان (عج) حرکت کنند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات