۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۸۵۳۲۴
امام جمعه شوشتر:

حضرت علی بهترین الگوی زندگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر، شهادت امام علی (ع) را مصیبتی بزرگ برای علم و عدالت در جهان برشمرد و اظهار داشت: این مصیبت بزرگ به هیچ وجه التیام نمی‌پذیرد.
حجت الاسلام محقق، امام جمعه شوشتر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید‌جلیل محقق، امام جمعه شوشتر، شب گذشته در جمع شب زنده‌داران این شهرستان، اظهار داشت: شهادت امام علی(ع) مصیبتی است که پس از گذشت یک‌هزار و 400 سال هنوز برای جهان اسلام سنگین است و سنگی پیش پای اجرای عدالت در جهان به شمار می‌آید.

حجت الاسلام محقق ادامه داد: اسلام در زمان حکومت کوتاه امام علی(ع) به بالندگی بسیار زیادی رسید، به نحوی که تفسیر چگونگی خلافت و حکومت‌داری این امام بزرگ می‌تواند الگویی مناسب برای حکومت‌داری در شرایط کنونی به شمار آید.

وی با توصیه به اینکه در لیالی قدر باید به بهترین وجه از فرصت استفاده کرد، خاطر نشان کرد: اگر امام علی (ع) شبانه از خانواده‌های محرومان و نیازمندان به ویژه کودکان یتیم و بی‌سرپرست دلجویی می‌کرد و با آنها مجالست داشت، امروز نیز وظیفه ما است تا در نظام اسلامی با تبعیت از این الگو همراه و مونس این کودکان و نیازمندان باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر، حضرت علی (ع) را بهترین الگوی زندگانی معرفی و تاکید کرد: مطمئنا نمی‌توانیم مانند حضرت علی(ع) باشیم ولی باید برای اصلاح امور به اندازه توان خود تلاش کنیم و در این باره امام علی(ع) باید الگوی راه باشد.

استاد حوزه علمیه با یادآوری این‌که نباید این کودکان احساس کمبود عاطفه و مهر و محبت داشته باشند، تصریح کرد: کودکان در عالم معصومیت و بی‌گناهی نباید از کمبود مهر و عاطفه رنج ببرند بلکه این وظیفه همه ما است که با سرکشی به آنها بخشی از نیازمندی‌های روحی و روانی آنها را تأمین کنیم.

حجت الاسلام محقق با یادآوری این‌که در نظام اسلامی شایسته‌ترین رفتار دستگیری از مستمندان و فقرا است، افزود: نباید احساس کنیم تنها با نگاه مادی می‌شود بسیاری از این سرمایه‌ها را حفظ کرد و به آن دل بست بلکه بیش از هر زمان دیگر این کودکان و نوجوانان به فراگیری اخلاق، معنویت و عطوفت نیاز دارند./945/پ202/ص
ارسال نظرات