۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۸۵۳۴۱
آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار شد؛

حضور پرشکوه ملت‌های مسلمان در راهپیمایی روز قدس

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به روز قدس، گفت: ملت‌های مسلمان با شرکت در راهپیمایی ساده، اما پرشکوه روز قدس از غاصبان صهیونیست اعلام بی‌زاری و برائت جسته و این بی‌زاری را به تمام دنیا اعلام ‌کنند.
تفسير قرآن آيت الله مکارم شيرازي در حرم حضرت فاطمه معصومه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی‌‌(ره) حرم حضرت معصومه‌‌(س) با اشاره به روز جهانی قدس و ابتکار بسیار مهم امام راحل درباره نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به این نام، نخستین اثر آن را عدم فراموشی مسأله اسرائیل غاصب عنوان کرد و خواستار حضور پرشکوه ملت‌های مسلمان در راهپیمایی این روز شد.

وی با بیان این‌که اسرائیل و آمریکا اسرار دارند که جهانیان سرنوشت مردم مسلمان فلسطین را به فراموشی بسپارند و سرزمین‌ فلسطین را ملک شخصی اسرائیل بدانند، افزود: با برپایی روز قدس در هر سال، نسل‌های جدید به غاصب بودن اسرائیل پی می‌برند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: مسلمانان با گرامیداشت روز قدس خود را آماده می‌کنند تا سرانجام سرزمین‌های غصب شده اسلامی و قبله اول مسلمانان را از چنگال اسرائیل نجات دهند.

وی ابراز داشت: ملت‌های مسلمان با شرکت در راهپیمایی ساده، اما پرشکوه روز قدس از غاصبان صهیونیست اعلام بی‌زاری و برائت جسته و این بیزاری را به تمام دنیا اعلام کنند.

این مرجع تقلید خطاب به برخی دولت‌های سازشکار و نوکر آمریکا که اصرار دارند مسأله قدس به نفع اسرائیل و به ضرر فلسطین حل شود، گفت: خروش ملت‌های مسلمان در روز قدس، مانع رسیدن این دولت‌های سازشکار به اهدافشان می‌شود.

وی با اشاره به آثار و برکات راهپیمایی روز قدس، اذعان داشت: همه ملت‌های مسلمان و تمام کشورهای آزادی‌خواه گوش به حرف دولت‌هایی که مانع از راهپیمایی قدس می‌شوند، ندهند و در این راهپیمایی مسالمت‌آمیز و در عین حال کوبنده، پرخروش و پرفایده شرکت کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: ملت‌ها با شرکت در راهپیمایی روز قدس به نسل‌های جدید بیاموزند که اسرائیل غاصب است و کشور فلسطین به آغوش کشورهای اسلامی باز خواهد گشت. /920/پ202/ج

ارسال نظرات