۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۸۵۴۵۳
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

قدس باید در دیپلماسی کشورهای اسلامی جای خود را باز کند

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: رسانه های اسلامی خطرات صهیونیزم و اقدامات غیرانسانی را به جهانیان شناسانده و مبارزه علیه اسراییل را بین المللی کنند.
2/ حجت الاسلام احمد مبلغي 2/ حجت الاسلام احمد مبلغي

حجت اسلام احمد مبلغی، معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرا رسیدن روز قدس گفت: قدس ابتکاری چند وجهی از سوی امام خمینی(ره) بود.

وی ادامه داد: ابتکار امام خمینی(ره) پلی میان قداست قدس و رمضان برقرار کرده است و این دو را در خدمت اسلام و تامین منافع اسلام قرار داده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امت اسلام اگر بخواهد در مقابله با اسرائیل پیروز باشد باید به صورت منسجم و امت واحده ظاهر گردد.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: اسرائیل خطری برای مسلمانان و تمامیت امت اسلام است و خطر آن فراتر از چیزی است که تصور می شود.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل یک خطر همیشگی است گفت: از این رو باید در مبارزه با این غده سرطانی دارای اندیشه ای داز مدت باشیم، برای همین قدس دارای این پیام است که مواجهه با اسرائیل را از حالت مقطعی خارج کرده و آن را فرا زمانی می کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه اکنون روز قدس دارای ابعاد جهانی شده است، ادامه داد: باید مساله قدس فراتر از یک ملت طرح شود و آن را وارد دیپلماسی خود کنیم تا بتوانیم از فرصت های آن به خوبی استفاده کنیم.

وی تقویت رسانه های اسلامی را خواستار شد و گفت: رسانه ها با توجه گسترده به مساله فلسطین می توانند خطرات صهیونیزم و اقدامات غیر انسانی این رژیم را به جهانیان شناسانده و مبارزه علیه اسرائیل را بین المللی کنند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گفت: امروز رسانه های غربی با دامن زدن به بحثهای انحرافی در صدد هستند تا با ایجاد فضایی پوشش داده شده، اقدامات اسرائیل را از درجه اهمیت انداخته و نگذارند مبارزه با اسرائیل یک مطالبه جهانی شود.

وی گفت: امروز منحرف کردن ذهن ها از ماهیت وحشیانه رژیم صهیونیستی در مواجهه با یک امر تخیلی به نام تروریسم اسلامی دنبال می شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات