۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۵:۵۰
کد خبر: ۸۵۵۳۲
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

فلسطین امروز به برکت انقلاب اسلامی هویت خود را بازیافته است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با بیان این که حمایت از مردم بی دفاع فلسطین یک وظیفه کاملاً شرعی برای هر مسلمانی است، گفت: امروز فلسطین به برکت انقلاب اسلامی هویت خود را بازیافته اند.
مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه کربلاي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مختار نظری، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران، شب گذشته در مراسم شب بیست و سوم که در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد، شب بیست و سوم را یکی از با فضیلت ترین شب های ماه مبارک رمضان دانست وگفت: بنا بر رویات متعددی شب قدر را باید در شب های 21 و 23 ماه مبارک رمضان جستجو کرد.

وی با بیان این که این چنین فرصت هایی برای انسان ها کمتر به وجود می آید، افزود: نباید فرصت های بهره گیری از فضیلت های ماه مبارک رمضان به راحتی از دست برود وبیشترین بهره گیری معنوی باید از این ماه با فضیلت صورت گیرد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران در ادامه سخنان خود به دیدگاه قرآن و مادی گرایان نسبت به عقیده ی انسان ها اشاره کرد و بیان داشت: مادی گرایان عقیده انسان ها را تابع تعلقات زندگی مادی می دانند، اما دیدگاه قرآن این است که انسان ها از نظر اعتقادی دو دسته هستند.

حجت الاسلام نظری با بیان این که افراد سست ایمان و انسان هایی با اعتقاد منطقی دو دسته مورد نظر قرآن کریم هستند، تصریح کرد: انسان های سست ایمان در شرایط عادی ایمان خود را حفظ می کنند؛ اما در مواجهه با سختی ها ایمانشان نمی تواند آنها را حفظ کند.

وی ادامه داد: انسان هایی با ایمان قوی همواره و در هر شرایطی ایمان آنها قوی است و فراز و نشیب های مختلف زندگی تأثیری در زندگی آنها ندارد.

حجت الاسلام نظری در ادامه سخنان خود زهد و تقوا را از بارزترین ویژگی های حضرت علی(ع) دانست و گفت: آن امام همام در طول زندگی خود هیچ گاه تغییر نکرد وحتی در زمان خلافت نیز همانند گذشته خود رفتار می کرد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با بیان این‌که حضرت علی (ع) همواره بر اعتقادات و منطق خود ایستادگی می کرد، ادامه داد: فشارهای بسیاری در آن دوران بر علی (ع) وارد شد تا از اعتقادات خود دست بردارد؛ اما علی (ع) در مقابل آنها ایستاد و عقاید خود را حفظ کرد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر نیز یک عالمی همچون امام راحل دنیای غرب را مجذوب خود کرد در زمان اوج قدرت خود نیز فردی زاهد و با تقوا بود و هیچ کار اسیر قدرت نشده بود.

حجت الاسلام نظری با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی فشارهای بسیاری برای تضعیف جایگاه امام راحل از سوی دشمنان صورت گرفت؛ خاطرنشان کرد: فتنه ها، شرارت های مرزی، گروهگ ها وترور شخصیت های مهم کشور ونیز جنگ تحمیلی ازجمله مسائلی بود که دشمنان برای عقب نشینی امام راحل از اعتقاداتش صورت داده بودند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با اشاره به ایمن که بر اساس اسناد موجود 55 کشور درجنگ تحمیلی صدام را یاری می دادند، ادامه داد: دو کشور ابرقدرت دنیا نیز از طریق واسته امکانات نظامی خود را در اختیار عراق قرار می دادند.

وی با بیان این‌که امام و ملت ایران با قدرت پای اعتقادات خود مقاومت کردند، ادامه داد: آن مقاومت ها امروز نتیجه داد و همه ی پیشرفت های صورت گرفته در حوزه های مختلف کشور مرهون ایستادگی و مقاومت امام راحل وملت ایران است.

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی امروز از راه دیگری در حال مقابله با ایران اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: استراتژی امروز آنها در برابر جمهوری اسلامی جنگ نرم است و آنها می خواهند از این طریق اعتقادات جوانان ایرانی، روحیه شهادت طلبی، روحیه دعا و نیایش و اعتقادات نسل جوان کشور را سست کنند.

وی با بیان این که غربی ها برخی دانشمندان خود را سمت دانشگاه های کشور گسیل دادند، افزود: آنها تنها در محیط های دانشگاهی شروع به القاء شبهه کردند که سروش و امثال این ها نمونه های بارزی هستند که تنها مأموریتشان در کشوری القای شبهه بود و حتی حاضر به بحث نیز نمی شدند.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: علیرغم همه ی توطئه افکنی های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از سی سال است از عمر این انقلاب می گذرد و با سرعت به اهداف خود پیش می رود.

وی ایمان، ولایت مداری و وحدت و انسجام با محور رهبری را مهمترین عامل پیشرفت های انقلاب اسلامی عنوان کرد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران در ادامه سخنان خود با گرامیداشت روز جهانی قدس، گفت: حمایت از مردم بی دفاع فلسطین یک وظیفه کاملاً شرعی برای هر مسلمانی است.

حجت الاسلام نظری با بیان این که امروز فلسطین به برکت انقلاب اسلامی هویت خود را بازیافته است، ادامه داد: مردم بی دفاع این کشور همچنان در برابر صهیونیست ها مقاومت وایستادگی خواهند کرد./950/ پ201/ص
ارسال نظرات