۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۸۵۵۳۸

قیام تا آزادی قدس شریف

خبرگزاری رسا ـ با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت مسلمان ایران مسأله آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان های خود قرار داده است.
روز قدسبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، بیت المقدس به عنوان مهم ترین شهر فلسطین، از نظر اسلامی اهمیت ویژه ای دارد؛ زیرا مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان در این شهر تاریخی است.

قدس، حرم دوم مسلمانان جهان، وطن میلیون ها آواره فلسطینی است که استکبار جهانی آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قرار داد.از همان نخستین سال های اشغال این سرزمین با مقاومت فلسطینیان و اعتراض مسلمانان و دیگر انسان های آزاده جهان، نهضت مقابله با اسرائیل و حمایت از فلسطین مظلوم شکل گرفت.

در طول دهه پنجاه خورشیدی، حضرت امام (ره) در اعلامیه های گوناگون مبارزه برای آزادسازی فلسطین و حمایت از گروه های مبارز فلسطینی را بر تمام مسلمانان واجب دانست و در تاریخ هفدهم مهر ماه سال 1357، اسرائیل را «غده سرطانی» نامید.

با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت مسلمان ایران به ویژه پس از صدور پیام تاریخی امام خمینی ره در سال 1358 مبنی بر نام گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، مسئله آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس سرلوحه آرمان های مسلمانان جهان و ایرانیان قرار گرفت.

این نامگذاری همه ساله، روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستم کاران تاریخ و به لرزه درآوردن پایه های سست رژیم اسرائیل تبدیل کرده است.

بی شک، یکی از اثرات کلیدی انقلاب اسلامی، ایجاد حس جمعی و وحدت اسلامی میان مسلمانان جهان بود.

در حقیقت، عملکرد جهانی حضرت امام خمینی (ره) در سطح جهانی اسلام، به ویژه مسئله قدس شریف، موجب وحدت و هم دلی مسلمانان بر محور اسلام و آرمان های بلند اسلامی شد.

امسال نیز در 32 سال راهپیمایی روز جهانی قدس و در شصت ‌ودومین سال اشغال رسمی خاک سرزمین فلسطین مردم ایران اسلامی نیز از هر طیف، قومیت، سلیقه سیاسی و فرهنگی، همپای همه آزادگان جهان علیه مستبدان و قدرت‌های خودکامه و در دفاع از مظلومان جهان به ‌ویژه مردم سرزمین فلسطین، به خیابان‌ها آمده و با اعتقادی راسخ فریاد دفاع از مظلوم سر می دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در رابطه با این روز و لزوم حمایت همه جانبه مسلمانان از قدس شریف و مسلمانان مظلوم فلسطین به خبرنگار رسا در ارومیه گفت: آزادی قدس شریف حمایت همه جانبه مسلمانان جهان را می طلبد و این امر نیازمند توجه جدی و اساسی کشورهای مسلمان است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی افزود: پیروزی مسلمانان در گروه حفظ وحدت اسلامی و قیام یکی از راهکارهای آزادی قدس شریف از چنگال رژیم نامشروع صهیونیستی است و برخی از ملت های حوزه های خلیج فارس با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس باید حساب خود را از برخی سران عربی جدا کنند.

وی اظهار کرد: در شرایطی که خطر اسرائیل، امروز متوجه همه خاورمیانه و سرزمین های اسلامی است، انسجام و وحدت مسلمانان درباره موضوع فلسطین و مقابله با خوی تجاوزگرانه اسرائیل، تنها راه سربلندی اسلام و مسلمانان است.

یکی از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این رابطه به خبرنگار رسا در ارومیه گفت:حضور حداکثری و پررنگ مسلمانان در روز جهانی قدس مواضع ملت فلسطین را تقویت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قره باغی فقدان حمایت جهانی از مردم مظلوم فلسطین را باعث اشغال چندین ساله این کشور عنوان کرد و افزود: مجامع جهانی نباید نسبت به این مسئله ساکت باشند و تمام مسلمانان جهان باید در حمایت از فلسطین وارد صحنه شوند.

وی با انتقاد از ادعای مدعیان دروغین حقوق بشر ادامه داد: کسانی که مدعی حقوق بشرند چرا از مظلومیت مردم فلسطین دفاع نمی کنند و خود را به کوری زده اند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی مهاباد نیز گفت: رژیم اشغالگر قدس با وجود برخورداری از حمایت قدرتهای استکباری همچنان از روزجهانی قدس به شدت نگران و هراسان است.

حجت الاسلام سعید عسگری افزود: یکی از ویژگیهای برجسته امسال علنی تر شدن جنایات رژیم صهیونیستی است که بالغ بر یک میلیون و نیم انسان را در محاصره اقتصادی و سیاسی قرار داده و به حرکت های مردمی برای کمک رسانی به این مردم نیز به شکل وحشیانه حمله می کند.

وی گفت: راهپیمایی روز جمعه لبیک به رهبر فقید انقلاب و رهبر معظم انقلاب است، این حرکت از سالیان دور موجبات بازتاب اخبار، تحلیل ها و تفسیرهای بسیاری در رسانه های جهان درباره فلسطین و حقوق تضییع شده آن توسط صهیونیست ها به وجود می آورد.

امام جمعه تکاب نیز در این رابطه باه خبرنگار ما اظهار کرد: موج حمایت از مردم مظلوم فلسطین در دنیا به راه افتاده است و روز قدس روز مقابله با زورگویی های رژیم صهیونیستی و روز انزجار از استکبار جهانی است که حضور پر شور مسلمانان در این روز لرزه بر اندام دشمنان جهان اسلام خواهد انداخت .

حجت الاسلام علی مرادی هدف استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی تنها کشور فلسطین نیست بلکه آنها می خواهند تمامی کشورهای اسلامی را تصاحب کنند و برای نیل به این هدف از هیچ توطئه ای دریغ نمی کنند.
وی گفت: خوشبختانه در سایه بیداری و آگاهی اسلامی دشمنان شکست خورده اند و مسلمانان باید هشیار باشند که توطئه های استکبار تمامی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد فخری، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: هر روز که از عمر رژیم صهیونیستی می گذرد این رژیم به نابودی کامل نزدیک تر می شود و مرگ رژیم صهیونیستی نزدیک است و تلاش استکبار برای ادامه حیات این رژیم بی نتیجه است.

وی اظهار کرد: روز جهانی قدس باعث تقویت پایداری ملت فلسطین می‌شود و به آنها این امید را می دهد که آنهادر این راه برای آزادسازی سرزمین فلسطین تنها نیستند.

امروز، جمعه 12 شهریور ماه مسلمانان جهان دست در دست یکدیگر به نشانه حمایت از حقانیت ملت مظلوم فسلطین در روزجهانی قدس، اقتدار و انسجام خود را به رخ جهانیان کشیدند و فریاد زدند که تا آزادی کامل قدس شریف به قیام خود علیه خونخواران و مستکبران اد امه خواهند داد./936/ز503/س
ارسال نظرات