۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۸۵۵۴۸
امام جمعه خوی:

طرح سازش رییس جمهور آمریکا سرپوش گذاشتن به جنایات اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه خوی گفت: آمریکا و انگلستان برای سرپوش گذاشتن به جنایات گسترده اسرائیل با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی خود طرح های استعماری صلح و سازش اعراب با اسرائیل را مطرح می کنند.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري
امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امروز در خطبه های نمازجمعه شهرستان خوی با قدردانی از حضور گسترده و معنادار اقشار مختلف مردم در مراسم شب های قدر و راهپیمایی باشکوه روز قدس و محکوم کردن طرح سازش رییس جمهور آمریکا، با اشاره به تاریخچه فلسطین اذعان داشت: از ظهور دین مقدس اسلام، فلسطین در اختیار مسلمانان بوده و پیروان ادیان دیگر نیز با آنان زندگی مسالمت آمیز داشتند ولی پس از جنگ جهانی دوم کشورهای استکباری از جمله آمریکا و انگلستان طرح تشکیل یک دولت جعلی برای صهیونیست ها را برنامه ریزی کردند و از سال 1948.م رژیم اسرائیل را بر مسلمانان مسلط کردند.

وی ادامه داد: همزمان با تشکیل رژیم غاصب اسرائیل با حمایت استکبار جهانی شاهد استمرار دو جنایت مهم در سرزمین های اشغالی هستیم که قتل عام مسلمانان اولین جنایت مهم این رژیم غاصب بوده که فقط در 25 جنایت معروف و اخیر ازجمله دیر یاسین، صبرا و شتیلا، کفر قاسم، خان یونس، الخلیل و غزه حدود پنج هزار نفر از مسلمانان مظلوم فلسطین و کشورهای همسایه کشته شدند و متجاوز از پنج میلیون نفر فلسطینی 60 سال است از خانه های خود متواری و آواره شده و نوعا در کشورهای اسلامی اردن، سوریه، لبنان، مصر، عربستان، لیبی و عراق زیر چادر زندگی می کنند.

حجت الاسلام شکوری در ادامه تحلیل جنایات و توطئه های رژیم غاصب صهیونیست بیان داشت: توطئه دوم اسرائیل و استکبار جهانی این بوده که هروقت رژیم صهیونیستی در اثر جنایات هولناک در برابر افکار عمومی جهان قرار گرفته فوراً یک مسیر انحرافی را در رسانه های گروهی خود به عنوان طرح های استعماری بنام طرح صلح و سازش اعراب با اسرائیل مطرح کرده اند که می توان طرح کمپ دیوید اول و دوم، طرح صلح غزه و اریحا، طرح استعماری شرم الشیخ، آناپلیس، مادرید و اخیراً طرح صلح رییس جمهور سیاه پوست آمریکا آقای اوباما را از جمله این طرح های استعماری برشمرد.

تنها راه حل، از میان برداشتن رژیم اشغالگر قدس با قوه قهریه مسلمانان است

وی در ادامه اظهار داشت: جوانان غیور و مسلمان سرزمین های اشغالی و سایر کشورهای همسایه بعد از ناامید شدن از سران کشورهای اسلامی و سازمان ملل خودشان دست به کار شده و با راه اندازی گروه ها و سازمان های چریکی از جمله سازمان آزادی بخش فلسطین (الفتح)، اخوان المسلمین در مصر و سرزمین های اشغالی، جنبش امل، حرکة المحرومین و حزب الله در لبنان، جریان انتفاضه و حماس در سرزمین های اشغالی به مبارزات خود استمرار بخشیدند.

خطیب نمازجمعه خوی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات رهبرکبیر انقلاب که اسرائیل را غده سرطانی معرفی کردند و با درنظر داشتن تجربیات دهه های گذشته به این نتیجه می رسیم که تنها راه حل فلسطین، از میان برداشتن رژیم اشغالگر قدس با قوه قهریه مسلمانان است.

اطاعت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تکلیف شرعی و وظیفه انقلابی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار هیأت دولت و همچنین پیام آن بزرگوار به مسلمانان جهان در حمایت از آسیب دیدگان سیل در پاکستان تصریح کرد: بر همه واجب است فرمایشات و منویات ضعیم المسلمین را به عنوان یک تکلیف شرعی و وظیفه انقلابی مورد توجه جدی قرار بدهیم.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به آخرین جمعه ماه رمضان اظهار داشت: همه روزه داران باید مواظبت کنند تا آثار و برکات روزه ماه رمضان را همچنان در وجود خود حفظ و نگه داری کنند.

وی در پایان مقاوم بودن انسان در مقابل مشکلات و مصائب زندگی، به وجود آمدن حکمت، شناخت و یقین، کاسته شدن غرائز شیطانی، دوری شیطان از انسان را از جمله آثار و برکات روزه ماه رمضان برشمرد./938/پ202/س
ارسال نظرات