۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۸۵۵۵۵
حجت الاسلام میرتاج الدینی:

آگاهی به مسائل و رخدادهای جامعه ویژگی مؤمنان است

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهور گفت: متقین اهل جهاد، شهادت و بندگی هستند همچنین سبت به مسائل پیرامون خود هرگز بی تفاوت نیستند.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج الديني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور بامداد امروز در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت بشریت است، اما خداوند متعال در سوره های بقره و فرقان قرآن را کتاب هدایت متقین اعلام کرده است.

وی با بیان این که هدایت خداوند به دو صورت عام و خاص است، گفت: برای بهره مندی از هدایت خاص باید تهذیب نفس صورت گیرد، شب های قدر فرصتی برای زلالی قلوب با ذکر الهی است.

وی با تاکید بر این که بهره مندی از معارف قرآن عامل هدایت اهل تقوا است، تصریح کرد: تهذیب نفس مقدمه ای برای درک مفاهیم قرآن است، سه نشانه اعتقاد، عبودیت و عمل به وظایف اجتماعی برای اهل تقوا است.

معاون رییس جمهور گفت: انسان متقی برای جامعه مفید است، خداون در باغ آفرینش میوه هایی از جنس انسان های متقی و وظیفه شناس پرورش می دهد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان این که فلسفه خلفت، کمال انسان و عبودیت است، گفت: بندگی نردبان تعالی است، اگر حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت مریم(س) شاهد نزول ملائکه هستند، به جهت آن وظیفه بندگی بوده است که به جای آوردند.

وی با اشاره به رسالت اجتماعی اهل تقوا تصریح کرد: متقین اهل جهاد، شهادت و بندگی هستند و نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت نیستند.

معاون رییس جمهور با بیان این که روز قدس میراث گرانقدر امام راحل و افتخار ملت ایران است، گفت: ملت ایران در شرایطی که صدام معدوم، تهدید به بمباران راهپیمایان روز قدس کرده بود، به خیابان ها ریختند و روز قدس را گرامی داشتند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با تأکید بر این که عظمت ایران اسلامی، دنیا را نسبت به مسأله فلسطین بیدار کرده است، اظهار داشت: مسلمان واقعی نسبت به مسأله فلسطین بی تفاوت نیست و در کنار مسائل عبادی خود در صحنه های مختلف اجتماعی و جهادی حضور دارد.

وی با بیان این که امروز چشم دنیا به ایران دوخته شده است، ادامه داد: ملت ایران پیشتاز حرکت دفاع از تمام مظلومان عالم است، چراکه این مسیر همان مسیر قرآن و سنت نبوی است./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات