۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۸۵۵۷۴
امام جمعه مشهد:

ابراز انزجار جهانیان از اسراییل غاصب از ثمرات روز قدس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز مسئله فلسطین به یک مسئله جهانی تبدیل شده است، گفت: امروز پس از 30 سال راهپیمایی مردم ایران، مسئله فلسطین به یک مسئله جهانی تبدیل شده است که هر انسانی که نسبت به انسانیت و بشریت احساسی داشته باشد نسبت به آن ها اظهار دادخواهی دارد.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد، خطاب به افرادی که در راهپیمایی روز قدس حضور یافته بودند، اظهار داشت: شما با یک اخلاص و دلدادگی خاص به خدا و پیامبرش امروز در خیابان ها به راه افتادید و فریاد غیورانه خود را بر سر استکبار کشیدید.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین یک مسئله سیاسی، تکتیکی و استراتژیکی برای مدیریت کشور و جامعه ما نیست، ادامه داد: این موضوع یک امتیاز و راهبرد برای کشور در صحنه های بین المللی نیست بلکه این مسئله صرفا یک مسئله اعتقادی و دینی محض است و کسی که در این مسیر گام بردارد در یک مسیر ارزشی و دینی گام برداشته است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه اگر حضرت علی(ع) در شرایط کنونی حضور داشتند در موضوع فلسطین چه عکس العملی می داشتند، یادآور شد: در شرایطی امروز قبله اول مسلمانان در دست سخت ترین دشمنان اسلام قرار گرفته و آن ها در صدد نابودی مسجد الاقصی هستند و از سوی دیگر دشمنان قسم خورده اسلام و استکبار جهانی از 60 سال پیش دژ و خاکریز محکمی در بین جوامع اسلامی برای خود استوار کرده ‌اند برای روزی که سفره اسلام و پیامبر(ص) را از منطقه جمع کنند و نیز در شرایطی که 60 سال است یک عده مردم ستم دیده فقط به جرم اینکه لا اله ‌الا لله و محمد رسول ‌الله می‌گویند و قرآن روی دست دارند مورد هجوم دشمنان قرار گرفته اند آیا اگر حضرت علی(ع) در این شرایط حضور داشتند نسبت به وضع آن ها بی تفاوت می شدند؟

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) نیز همان راهی را دنبال می کنند که حضرت علی(ع) دنبال می کردند و این راهپیمایی امروز مردم در حقیقت راه افتادن به دنبال امام زمان(عج) و تعقیب مسیر بقیة الله بوده است، افزود: عناصر متحجری که در گوشه و کنار دم از اهل بیت(ع) می زنند و در مواجهه با موضوع فلسطین یا بی تفاوت هستند یا موضع منفی دارند بدانند اگر روزی که حضرت مهدی(عج) نیز ظهور کند و ندای او از کعبه بلند شود در آن شرایط نیز در فرج حضرت تشکیک می کنند؛ این متحجران همانند آن عده اهل کتابی هستند که در صومعه‌ های خود به انتظار پیامبر آخرالزمان نشستند و وقتی او آمد به عنوان دشمنان سرسختش پیامبر را انکار کردند.

مسلمانان نباید در موضوع فلسطین بی تفاوت باشند

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مگر می ‌شود مسلمان بود و در برابر موضوع فلسطین بی ‌تفاوت بود، ابراز داشت: ممکن است برخی بگویند چه نتیجه ای دارد که در شرایطی که همه نیروهای شیطانی از رژیم اشغالگر قدس حمایت می کنند و هر روز بر جنایات آن ها نیز افزوده می شود، بیاییم در جمعه آخر ماه رمضان فریاد مرگ بر اسرائیل سر دهیم؟ باید گفت حداقل نتیجه ای که این حرکت در پی دارد این است که مسئله فلسطین در ابتدا یک مسئله محلی بود بعد به یک مسئله منطقه ای تبدیل شد، سپس یک موضوع که به کشورهای عربی مرتبط است نام گرفت و در ادامه به عنوان یک مسئله اسلامی مطرح شد و امروز پس از 30 سال راهپیمایی مردم، مسئله فلسطین به یک مسئله جهانی تبدیل شده است که هر انسانی که نسبت به انسانیت و بشریت احساسی داشته باشد نسبت به مردم فلسطین اظهار دادخواهی دارد.

وی با اشاره به دیگر آثاری که روز قدس در پی داشته است، خاطر نشان کرد: روز قدس آبروی استکبار و طرفداران اسرائیلی را در دنیا برده است و امروز آبرویی برای آن ها نمانده است.

امروز مظلومیت فلسطینیان در نصب العین مردم جهان قرار گرفته است

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: امروز مظلومیت مردم فلسطین در نصب العین مردم جهان قرار گرفته و جنایت اسرائیل به عنوان یک نقطه سیاه در زمین مورد نفرت و انزجار همه مرم دنیا واقع شده است که تمامی این ها از ثمرات روز قدس و راهپیمایی مردم در این روز است.

وی به راهپیمایی چند روز گذشته در آمریکا که با حضور 500 هزار نفری مردم و با عنوان اعاده حیثیت از دست رفته آمریکا انجام شد، اشاره کرد و گفت: هر چند این حرکت را فاکس نیوز راه انداخت و به دنبال مقاصد سیاسی بود اما وقتی عنوان اعاده حیثیت به آن داده شد مردم از آن استقبال کردند و این امر نشان داد که خود مردم آمریکا نیز دریافته اند که در دنیا بی آبرو شده‌ اند.

روز قدس و آشکار شدن چهره نفاق عناصر منطقه

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه آشکار شدن چهره نفاق برخی از عناصر منطقه یکی دیگر از برکات روز قدس و راهپیمایی مردم در این روز است، اظهار داشت: وهابیت که به اسم تولیت از توحید، جنگ مسلمانان و براندازی اسلام را راه انداخته و خود را متولی اماکن مقدس اسرائیل می دانند چهره منافقشان مشخص شد زیرا با جلوگیری از راهپیمایی مردم عرستان در روز قدس چهره منافقشان شفاف تر شد.

وی با تأکید بر اینکه این منافقان دیگر با هیچ لقب و عنوانی نمی ‌توانند مردم را گول زده و در دنیای کنونی برای خود ایجاد فرصت کنند، خاطر نشان کرد: امروز نفرین شما مردم که با همت عالی و با دهان روزه دار در این راهپیمایی حضور یافته و اسرائیل و حامیان آن را نفرین کردید، به صورت یک نفرین جهانی آن ها را رسوا کرد.

انحصار رجا و امید در ذات پروردگار، از مظاهر توحید در عبودیت است

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از مظاهر توحید در عبودیت را انحصار رجا و امید در ذات پروردگار عنوان کرد و گفت: انسانی که خود را منحصرا عبد خدا دانسته و یگانه معبود خود را ذات پروردگار می داند در عرصه زندگی و چشم انداز کمال بشری خود جز خدا به حقیقت دیگری امید ندارد.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) می فرماید: رجا و امید یک حالت روانی است، ادامه داد: انسان امیدوار اگر به یک مبنای قوی امید داشته باشد خود را به مقصود رسیده می داند و اگر این مبنا نباشد دیگر ترس و وحشت و خوف و رجا معنایی نخواهد داشت زیرا انسان از چیزی می ترسد که ضرر و زیان برای او به همراه داشته باشد.

آیت الله علم الهدی افزود: پس از سپری کردن سه شب قدر پرونده جدیدی برای انسان ها نوشته شده که جز عبادت و بندگی حق چیزی در آن مشاهده نمی شود و همه معاصی از پرونده آدمی حذف شده است. در این سه شب انسان ها با نقطه اصیل و محوری هستی عشقبازی کرده، دست در دست مولا علی(ع) قرار دادند و مشکلات را در اشک ها و ناله زدن های این سه شب حل کردند.

وی ابراز داشت: مولا علی(ع) می فرماید گناه دو ترس دارد: یکی صورت تجسم گناه در عالم آخرت است که همه عذاب های الهی که بر انسان نازل می شود صورت گناه های اوست و دیگری ترس از مفارقت از حق.

شب قدر و از بین رفتن خلأ بین بنده و خدا

امام جمعه مشهد با بیان اینکه خدا شب قدر را قرار داد تا خلأهایی که بین بنده و او ایجاد شده بود را پر کند، تصریح کرد: اگر شب قدر بهتر و برتر از هزار ماه نبود چگونه می توانستیم با اندکی اشک و عبادتی قلیل این خلأ بوجود آمده را پر کنیم.

گناه رابطه عبودیت بین بنده و خدا را بر هم می زند

وی با اشاره به اینکه گناه رابطه عبودیت بین بنده و خدا را بر هم می زند، یادآور شد: برای بنده سرمایه ای جز عبودیت خدا وجود ندارد، عبد وقتی عبد شد سرمایه اش همین بندگی حق است و اگر این رابطه عبودیت از بین رفت آدمی به همان فرد قبلی برمی گردد و نیازمند این است که شب قدری بیاید و بار دیگر بار گناهان را از دوش او بردارد اما معلوم نیست که انسان فرصت زندگی کردن و بودن در شب های قدر بعدی را داشته باشد یا خیر.

عضو مجلس خبرگان رهبری علت عمده و محوری همه بدی های انسان ها را غیبت حضرت حجت(عج) عنوان کرد و افزود: الان پرونده انسان ها پس از این سه شب قدر و احیا و شب زنده داری پاک است نکند با انجام گناهی دوباره آن را آلوده کنیم./934/پ201/ص

ارسال نظرات