۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۸۵۵۷۹
عضو خبرگان رهبری:

ترویج مبانی ولایت محوری مقدمه صلح جهانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: آنهایی که در دنیا صلح و حکومت واحد می‌خواهند باید به مقدمه آن که تکیه بر اصل ولایت و امام‌ محوری است، توجه کنند.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خیرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌ الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بامداد امروز در مراسم شب احیای بیست و سوم رمضان در مصلای اردبیل اظهار داشت: نظام واحد جهانی با قانون ‌مداری و رهبری صالح برقرار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در آن صورت تمام قوانین بشری و رهبریت جوامع مختلف و حتی مرزها و حدود و قوانین مختلف برداشته شده و همه به یک همبستگی و اتحاد واحد خواهند رسید.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: اگر امروز بشریت به خاطر مرزهای جغرافیایی نظیر آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد و یا مرزهای اعتقادی نظیر کشتار بی‌رحمانه وهابیت خون هزاران بی گناه شیعه ریخته می‌شود، در نظام واحد جهانی دیگر خبری از این مرزبندی ‌ها نخواهد بود.

وی ادامه داد: آنهایی که در دنیا صلح و آرامش و حکومت واحد می‌خواهند باید به مقدمه آن که تکیه بر اصل ولایت و امام‌ محوری است، توجه کنند.

عضو خبرگان رهبری روحیه استکبارستیزی را از نشانه‌های ظهور اعلام کرد و افزود: امروزه آمریکا و رژیم صهیونیستی با تولید هزاران فیلم سعی می‌ کنند وضعیت را طوری القا کنند که بشریت دنبال منجی نیست و سخن از مدینه فاضله نیز سخن بیهوده است.

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این که نباید در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ساکت ماند، اظهار داشت: ایران اسلامی تنها سرزمین شیعه و مسلمانی است که با رهبری صالح و شایسته تلاش می‌کند با دفاع از حقوق مظلومان و محرومان جامعه و نیز انجام اعمال نیک و شایسته زمینه ظهور و تشکیل حکومت واحد جهانی را در حال فراهم کردن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شخصیت اولین پیشوای مؤمنان را کامل‌ترین شخصیت در عرصه آفرینش بعد از پیامبر مکرم اسلام عنوان کرد و افزود: امام علی(ع) با تمام فضایل و برتری‌های خود سال‌ها در کنج خانه مظلومانه زیست به گونه‌ای که برخی از حکام آن زمان سنگین‌ترین و سخت‌ترین گرفتاری‌ها و مشکلات را حتی در زندگی شخصی آن حضرت فراهم کردند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: حضرت زهرا(س) دلسوزترین و همراه‌ ترین انیس لحظات سخت مقام ولایت بود و با درک این مقام و جایگاه می‌کوشید آن حضرت را در سختی‌ها و گرفتاری‌های مختلف همراهی کرده و تنها نگذارد.

وی دوران مدیریت حضرت علی (ع) را برای بسیاری از انسان‌های راحت‌طلب منفعت‌جو و عافیت‌طلب، سخت و دشوار اعلام کرد و افزود: آن حضرت در آغاز حکومت خود از سختی‌ها و مشکلات هدایت جامعه سخن به میان آورد که شاید بسیاری از همراهان او نیز ظرفیت و توان پذیرش حاکمیت عادلانه را نداشتند.

امام جمعه اردبیل اصول حاکمیت امیر مؤمنان(ع) را بر پایه عدل، انصاف و مروت اعلام کرد و گفت: حضرت علی (ع) آنچنان در بیت‌المال و حق و حقوق مردم نسبت به رعایت عدالت سخت‌گیر بود که همچنان فتنه مال ثروت و جاه‌طلبی در پیکره نظام اسلامی سایه انداخته بود./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات