۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۸۵۵۹۵
نماینده مجلس شورای اسلامی:

حفظ وحدت اسلامی با حمایت از غزه تحقق می یابد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز حفظ وحدت اسلامی و انسجام مسلمانان در گرو حمایت از مردم غزه و فلسطین است و همه شعار ها باید شعار اساسی ما، هم غزه هم لبنان جانم فدای قرآن باشد.
روز قدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نیشابور، حجت الاسلام سید علی حسینی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در پایان راهپیمایی روز قدس در جمع مردم نیشابور ضمن تشکر از حضور پرشور مردم بیان داشت: امروز نزدیک به 60 سال از تجاوزات، کشتار، فلاکت و مظلومیت مردم فلسطین می گذرد؛ اما متأسفانه شاهد اوج حملات رژیم اشغالگر قدس هستیم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز به روز اقدامات تهاجمی و زشت اسراییل رو به افزایش است، تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس در برنامه ریزی هایی که داشته است به تحرکاتی همچون تخریب منازل اهالی بیت المقدس و آواره کردن فلسطینی ها، ضربه زدن به اقتصاد و تجارت فلسطین، تلاش در جهت تجزیه فلسطین و نابودی تمدن اسلامی، ایجاد تفرقه میان مردم فلسطین و ایجاد شهرک های یهودی نشین در محل منازل آنها ، مانع شدن از ورود مسلمانان به بیت المقدس، عدم صدور اجازه برای برگزاری مراسمات مذهبی در بیت المقدس، ورود دختران و زنان کافر توریست به بیت المقدس و عدم اجازه ورود مصالح ساختمانی به مسجد الاقصی جهت تعمیر اقدام می کند.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: امروز حفظ وحدت اسلامی و انسجام مسلمانان در گرو حمایت از مردم غزه و فلسطین است و همه شعار ها باید شعار اصلی و اساسی هم غزه هم لبنان جانم فدای قران باشد. ملت ایران به پیروی از امام خمینی(ره) و مقام عظمای ولایت بر این باور است که فلسفه وجود اسراییل برای بر هم زدن نظم منطقه و برقراری اهداف شوم آمریکا است و تا زمانی که اسرائیل در منطقه وجود دارد و به ظلم و تعدی در منطقه پا برجاست.

وی با بیان این که امریکا و اسراییل به دنبال برگزاری کنگره یهودیت در بیت المقدس هستند، بیان داشت: برگزاری این نشست بسیار خطرناک است و هدف از برگزاری آن بر هم زدن بیشتر نظم منطقه و فلسطین است.

وی گفت: طرح مذاکرات سازش امریکا و اسرائیل از سال 1990 در حال اجرا بوده و بنا بوده ده سال طول بکشد اما استراتژی استکبار، استراتژی مذاکره برای یافت حقیقت جدید نیست بلکه وقت کشی است.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: بیش از چهار سال است که غزه در محاصره اقتصادی است و 75 درصد مردم زیر خط فقر زندگی می کنند؛ و امروز نزدیک به یک میلیون و پانصد هزار نفر در غزه آواره هستند. این است نتیجه عهدنامه مادرید و مکزیک.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اسرائیل مانع از ورود کشتی های کمک رسانی مسلمانان به غزه می شود، اذعان داشت: مردم مسلمان غزه همانند مردم لبنان مقاومت خواهند کرد و کسی که برای خدا مقاومت کند از توپ و سلاح نظامی هراسی ندارد و این مردم در صف اول مبارزه و مجاهده با دشمنان اسلام خواهند بود و ملت ایران پشتیبان آنها هستند.

رژیم صهیونیستی دچار بحران هویت و عقلانیت شده است

حجت الاسلام سلامی، امام جمعه موقت شهرستان نیشابور در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان این مطلب که امروز رژیم صهیونیستی دچار بحران هویت و عقلانیت شده است، تصریح کرد: ملت ایران امروز در اوج قدرت است و قادر به مقابله و رویارویی با استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه ملت ایران وظیفه و مسؤولیت سنگینی را بر عهده دارد، بیان داشت: وظیفه مردم ایران اطاعت محض از ولایت فقیه است زیرا رمز عبور از فتنه ها در گرو اطاعت از ولی فقیه است؛ از دیگر وظایف ملت ایران حفظ اتحاد، انسجام، همدلی و هماهنگی در مسائل ملی و تقویت قدرت نظامی است.

روز قدس یکی از آثار پربرکت امام خمینی است

حجت الاسلام یوسفی غروی، مدرس فقه و اصول مدرسه عالی امام خمینی، با بیان اینکه روز قدس یکی از آثار پربرکت امام خمینی(ره) است، بیان داشت: رسول گرامی اسلام(ص) می فرمایند« هر کس صدای مسلمانی را بشنود که دیگر مسلمانان را به کمک می خواند و اجبات نکند و به داد او نرسد مسلمان نیست»، با استفاده از این حدیث متوجه می شویم تا روزی که ندای دادرسی مردم مظلوم و مسلمان فلسطین طنین انداز باشد باید به آن ها کمک کرد واین امر لازم، ضروری و واجب کفایی است.

این عضو مجمع اندیشه اسلامی قم بیان تصریح کرد: اعلام این روز به عنوان روز قدس پاسخی مثبت به درخواست بعضی از نزدیکان امام خمینی(ره) بود و امام این درخواست را اجابت کردند و پذیرفتند و به اجرا و تنفیذ آن دستور اکید وشدیدی دادند./968/پ202/س

ارسال نظرات