۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۸۵۶۲۲
بخش پایانی/ آیت الله مصباح یزدی:

تبلیغ دین در خارج از کشور، مغفول مانده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، از آیت الله موسوی لاری به عنوان یک فرد و عالم موفق در راه نشر معارف اسلام در جهان یاد کرد و گفت: امروز میلیون ها انسان در دنیا، طالب حقیقت هستند و ما باید از این فرصت برای نشر معارف اسلام و اهل بیت(ع) استفاده کنیم.
آيت الله محمد تقي مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری جمعه شب، در ادامه بحث تفسیر خطبه فدکیه که با حضور طلاب، دانشجویان و دیگر اقشار مردمی در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، دنیا را تشنه حقایق و معارف ناب اسلام دانست و بر ضرورت توجه به تبلیغ دین برای همه جهانیان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امروز مردم جهان، عطش عجیبی برای شنیدن حقیقت دارند گفت: ما در سفرهای متعدد خارجی که به کشورهای مختلف داشته ایم، به وضوح این موضوع را درک کرده ایم، آنها با آغوش باز از شنیدن حقایق و معارف ناب استقبال می کنند.

آیت الله مصباح یزدی، با بیان اینکه این عطش و استقبال رسالت و وظیفه ما را سنگین تر می کند اظهار داشت: امروز میلیون ها انسان در دنیا، طالب حقیقت هستند و ما باید از این فرصت برای نشر معارف اسلام و اهل بیت(ع) استفاده کنیم.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه متاسفانه ما برای رساندن پیام اسلام به دنیا ابزاری نداریم تاکید کرد: با وجود همه سخت گیری هایی که دولت های مختلف دنیا می کنند، در درون این کشورها روز به روز اقبال و گرایش به اسلام شدیدتر می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر اینکه علاقه و اقبال جهانیان به اسلام، تکلیف و رسالت ما را سنگین تر می کند اظهار داشت: ما باید پاسخگوی این عطش و علاقه باشیم، بسیاری از ملت ها هستند که ما اصلا به فکر رساندن پیام اسلام به آنها نیستیم، نه زبان و خط شان را می دانیم و نه زبان تفاهم با آنها را بلدیم.

وی تاکید کرد: اهتمام به مساله تبلیغ دین و رساندن پیام اسلام به همه عالم، وظیفه و رسالتی است که متاسفانه بسیاری از ما نسبت به آن غفلت داریم.

آیت الله موسوی لاری، فردی موفق در زمینه نشر معارف اسلام در جهان است

آیت الله مصباح یزدی، در ادامه از آیت الله سید مجتبی موسوی لاری، (رییس مرکز نشر معارف اسلامی در جهان)، به عنوان یک عالم موفق در زمینه نشر معارف اسلامی یاد کرد و با قدردانی از خدمات و تلاش های علمی وی ابراز داشت: وی بدون اینکه بودجه ای از دولت داشته باشد و یا کمکی از نهاد و دستگاهی دریافت کند و صرفا با اتکا به کمک های مردمی و متفرقه، توانسته است به خوبی در راستای نشر معارف اسلامی و عرضه آن به جهانیان موفق عمل کند.

وی با اشاره به برخی از تلاش ها و آثار و خدمات این عالم و محقق علوم اسلامی تصریح کرد: از صد کشور دنیا با این محقق علوم اسلامی و حوزوی مکاتبه دارند و آثار وی به زبان های مختلف دنیا ترجمه می شود و در اختیار عموم قرار می گیرد.

آیت الله مصباح یزدی افزود: این حجت خدا بر ما است که یک طلبه می تواند بدون اینکه پشتوانه ای داشته باشد، این میزان فعالیت مؤثر علمی در راستای نشر معارف اسلامی و عرضه آن به جهانیان انجام دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با وجود عنایات امام راحل و تشکیل سازمان ها و نهادهایی در این خصوص، متاسفانه ما در این جهت کوتاهی کرده ایم و چندان موفق نبوده ایم و به حد مطلوب نزدیک نشده ایم.

آیت الله مصباح یزدی گفت: اراده تشریعی الهی بر این امر تعلق گرفته است که این دین به همه عالم برسد، خداوند نخواسته است که اسلام تنها در منطقه خاورمیانه و یا نقطه ای دیگر محصور باشد و این موضوع رسالت ما را سنگین می کند و باید وظیفه خود را در این راستا به خوبی انجام دهیم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات