۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۸۵۶۴۵
پژوهشگر حقوق اسلامی:

تبلیغات علیه اسلام بر پایه مقابله با موج شناخت در دنیای مسیحیت شکل گرفته است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم گفت: دین اسلام با مسیحیت و یهود هیچ مشکلی ندارد و وظیفه ما طبق متون دینی، گفت‌و‌گو بر طبق اصول مشترک است.
اسلام هراسي در غرب حجت الاسلام كريمي نيا


حجت الاسلام محمد مهدی کریمی نیا، معاون پژوهش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ساماندهی شدن تبلیغات بر علیه اسلام در غرب گفت: جهان مسیحیت نتوانسته است با کلیسا و کتاب مقدس خود کنار بیاید و به خاطر کاستی های نظام معرفتی قائل به جدا بودن سیاست از دین شده است.

وی ادامه داد: پاسخگوئی قرآن به نیازهای انسان امروز باعث شده تا امروز استقبال به اسلام در اروپا رور به روز زیادتر شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشنت: شور و اشتیاق مردم اروپا باعث شده تا کلیسای مسیحی بر علیه اسلام و به خصوص ایران اقداماتی را سامان دهد.

وی بیان نقطه ضعف ها و ایراد ها را راهکار آنان عنوان کرد و گفت: رویگردانی مردم از اسلام از اهداف این بزرگ نمایی مشکلات است که به وضوح دست استکبار را در پشت تبلیغات کلیسا می توان دید.

این محقق علوم اسلامی، با اشاره به اینکه کلیسایی مسیحی در آمریکا دعوت کرده تا مردم در مراسم قرآن سوزی شرکت کنند، گفت: در طول اقامت خود در ایتالیا همواره شاهد موج تبلیغات منفی بر ضد اسلام بودم که همه این تبلیغات بر پایه موج شناخت در دنیای مسیحیت شکل گرفته است.

پژوهشگر حقوق اسلامی بیان داشت: در لندن بسیاری از تابلوهای شهرها به زبان عربی است و بسیاری از نامگذاری ها اسلامی است، که طبیعی است سردمداران غرب به وحشت بیفتند و تمام توان خود را برای پیش گیری از آثار سرخوردگی از تعالیم خشک مسیحیت به کار گیرند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: ما باید با تبلیغات علمی و فرهنگی و با استفاده از ساحت های سیاسی با اسلام هراسی مقابله کنیم.

نویسنده کتاب همزیستی مسالمیت آمیز در اسلام و حقوق بین الملل با اشاره به این کتاب گفت: دین اسلام با مسیحیت و یهود هیچ مشکلی ندارد و وظیفه ما طبق متون دینی، گفت و گو بر طبق اصول مشترک است.

وی با بیان اینکه اسلام ذاتا صلح جو است، بیان داشت: برخی در صدد توطئه هستند تا روابط همیشه به صورت خصمانه به پیش رود.

معاون پژوهش مرکز تخصصی قضا بیان داشت: ما باید فعالیت گسترده ای در سطح جهان داشته باشیم و تعامل خود را با دفاتر فرهنگی و سازمان های جهانی افزایش دهیم.

وی با تاکید بر کار جمعی در حوزه بین الملل اذعان داشت: من به صورت شخصی کتاب همزیستی مسالمت امیز را برای دفتر یونسکو فرانسه و انگلستان فراستادم اما این فعالیت های جزئی نمی تواند مشکلی را درمان کند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: سازمان های بین المللی بلندگوهای بین المللی هستند که ایران باید حضورش را در آنها پر رنگ تر کند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات