۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۸۵۶۴۹
عضو خبرگان رهبری:

آیت الله فقیه یزدی از دلسوزان نظام و حوزه‌های علمیه بود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، مرحوم آیت الله فقیه یزدی را از دلسوزان نظام و حوزه های علمیه دانست و گفت: وی در خصوص طرح مسائل جدید و پاسخ به مسائل مستحدثه نیز از اساتید پیشگام حوزه های علمیه بود.
آيت‌الله محمدحسن احمدي فقيه يزدي
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی عضو مجلس خبرگان رهبری و از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت مرحوم آیت‌الله فقیه‌یزدی، یاد و خاطره وی را گرامی داشت و گفت: وی از اساتید برجسته سطوح عالی حوزه علمیه قم بود و سال ها عمر خود را در تحصیل علم و دانش و تربیت طلاب صرف کرد.

وی با بیان اینکه افراد زیادی از محضر این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بهره گرفتند افزود: وی از خاندان علم و خود از عالمان عامل بود و مردمی بودن و تواضع از جمله شاخصه های بارز وی بود.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: آیت‌الله فقیه‌یزدی از جمله افرادی بود که از علم خود در هر موقعیت، زمان و مکانی که اقتضا می کرد، استفاده می کرد.

وی ابراز داشت: در خصوص طرح مسائل جدید و پاسخ به مسائل مستحدثه نیز آیت الله فقیه یزدی از اساتید پیشگام حوزه های علمیه بود و بحمدلله زحمات وی در این راستا تا حدودی به بار نشسته است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: انشاالله سایر دوستان و همکاران این استاد برجسته حوزه علمیه قم راه وی را ادامه خواهند داد تا بتوانند در خصوص مسائل مستحدثه فقهی، اصولی، تفسیری و کلامی بتوانند رسالت خطیر خود را انجام دهند.

‌حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی به دیگر ویژگی های مرحوم آیت‌الله احمدی فقیه‌یزدی اشاره کرد و افزود: این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، همانگونه که در مسائل علمی در ذهن غور می کرد، مطالب را برای طرح در کرسی های درس و دیگر محافل دسته بندی می نمود.

وی آیت الله فقیه یزدی را از دلسوزان نظام و حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: وی از جمله مدافعان مستحکم استقلال حوزه های علمیه بود و در راه حفظ هویت و استقلال حوزه های علمی شیعی تلاش و پافشاری زیادی می کرد.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: این عالم و استاد برجسته در آخرین سخنرانی که در نشست دوره ای اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم داشت، بر حفظ استقلال حوزه های علمیه تاکید و بر این مطلب اکیدا پافشاری کرد.

‌حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی گفت: امیدوارم برادر مرحوم آیت‌الله فقیه‌یزدی که خود از اساتید به نام حوزه علمیه قم هستند، بتوانند در حفظ و احیای آثار و مکتوبات این فقیه مجاهد تلاش کنند و در این راستا موفق باشند.

وی در پایان بیان داشت: امیدواریم به برکت ایام و لیالی پرفیض ماه مبارک رمضان، خداوند تبارک و تعالی، روح ملکوتی این استاد برجسته حوزه علمیه قم را با اولیا الهی محشور کند.

گفتنی است، آیت الله احمدی فقیه یزدی، یکشنبه هفته گذشته، هفتم شهریور ماه، مطابق با هجدهم ماه مبارک رمضان، در حادثه رانندگی دار فانی را وداع گفت و پیکر وی پس از تشییع در زادگاهش، به قم منتقل و پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت الله وحید خراسانی در یکی از بقعه های حرم کریمه اهل بیت به خاک سپرده شد. /924/ت302/ص
ارسال نظرات