۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۸۵۶۵۱
کارشناس مدیریت اسلامی:

حمایت از فلسطین و لبنان حتی با منطق منفعت گرایی ملی نیز توجیه دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه قم با انتقاد از شعار نه غزه، نه لبنان، بیان داشت: کم هزینه ترین راه خنثی سازی روابط محیطی، همگرایی ما با کشورهای دیگر در جهت مبارزه با دشمن مشترک است.
حجت الاسلام نقي پور


حجت الاسلام نقی پور فر، استاد دانشگاه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تجلیل از مشارکت همگانی ملت ایران در راهپیمایی روز قدس گفت: شعارهای نه غزه نه لبنان، شیطانی و برخواسته از بی بصیرتی سیاسی است.

وی ادامه داد: دفاع از ملت فلسطین و مقابله با صهیونیست یک وظیفه انسانی است و اگر هیچ یک از گزاره های دینی را در هم نظر نگیریم، فطرت انسانی ما را دعوت به مقابله با ظلم می کند.

وی گفت: برخی با تمسک به ضرب المثل چراغی که به خانه روا است به مسجد حرام است، می خواهند این گونه القا کنند که حمایت از فلسطین و لبنان وظیفه ما نیست و ما باید به کار خود مشغول باشیم.

استاد دانشگاه قم بیان داشت: این یک شبهه شیطانی است که امروز در فضای دانشگاهی تبلیغ می شود و ناشی از نشناختن موقعیت سیاسی ایران و درک شرایط منطقه است.

وی ادامه داد: منافع تمامی کشورها اقتضا می کند که بر علیه دشمن مشترک خود متحد شده و بجنگند و این منفعت حتی با رویکرد مفعت گرایی ملی هم سازگار است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اتحاد آسیب ها را کم می کند و ما می توانیم با هزینه اندک در روابط بین المللی بازوهای خود را در منطقه فعال کنیم.

وی با اشاره به اینکه سرویس ها و نیروهای آمریکایی و اسرائلی در تمام کشورهای اطراف ما مانند عراق و افغانستان فعال هستند، اضافه کرد: نبوغ رهبری انقلاب اسلامی این است که جنگ را به هزارو پانصد کیلومتر آن طرف تر و در خاک دشمن کشانده است.

محقق علم مدیریت اسلامی بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی در صدد هستند تا دستاورد رهبری را در این قضیه وارونه نشان دهند، در حالی که حمایت از نهضت های مقاومت مانند حماس و حزب الله بالاترین نقش را در روابط بین المللی دارد.

وی ادامه داد: امنیت داخلی مهمترین اصل برای هر کشور است و در کنار آن باید امنیت محیطی را نیز لحاظ کنیم که کم هزینه ترین راه خنثی سازی روابط محیطی، همگرایی ما با کشورهای دیگر در جهت مبارزه با دشمن مشترک است.

وی در پایان بیان داشت: دیپلماسی فعال و حرکت تهاجمی ایران توانسته است دشمن را به انزوا بکشاند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات