۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۸۵۶۷۰
از سوی آیت‌الله مکارم شیرازی اعلام شد؛

میزان فطریه امسال 1500 تومان برای هر نفر

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به میزان فطریه امسال گفت: احتیاط واجب آن است که فطریه به فقیرانی که در شهر فطریه دهنده زندگی می‌کنند، پرداخت شده و به جای دیگری فرستاده نشود.
تفسير قرآن آيت الله مکارم شيرازي در حرم حضرت فاطمه معصومه تفسير قرآن آيت الله مکارم شيرازي در حرم حضرت فاطمه معصومه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز پس از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی‌‌(ره) حرم حضرت معصومه‌‌(س) میزان زکات فطره را بر اساس قوت غالب گندم، هر نفر به مبلغ 1500 تومان اعلام کرد.

وی با بیان این‌که هر کیلو گندم در بازار آزاد به صورت خرده‌فروشی، کیلویی 500 تومان معامله می‌شود، گفت: میزان زکات فطره براساس سه کیلو گندم، 1500 تومان تعیین می‌گردد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: همه می‌توانند زکات فطره خود را به قیمت گندم بپردازند، اما اگر کسانی توانایی دارند، بهتر است زکات فطره خود را به قیمت برنج محاسبه کنند.

وی با بیان این‌که قیمت متوسط برنج کیلویی 1700 تومان است که زکات فطره براساس آن می‌شود 5000 تومان، اظهار داشت: تفاوتی بین پرداخت زکات فطره براساس قیمت گندم و یا قیمت برنج نیست.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این سؤال که آیا می‌توان فطریه را برای سیل زدگان پاکستان فرستاد، گفت: احتیاط واجب آن است که فطریه را در شهری که ساکن هستید به فقیرانی که در آن شهر زندگی می‌کنند، بپردازید.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: مادامی که در شهری فقیران آبرومند، نیازمند و گرفتار هزینه‌های سنگین، زندگی می‌کنند که از عهده خرج و مخارج خود برنمی‌آیند، فطریه نباید به جای دیگری فرستاده شود.

وی همچنین افزود: اصل فطریه را در شهر خود مصرف کنید و حتی اگر می‌خواهید به اقوام و خویشاوندان خود که در شهر دیگری زندگی می‌کنند، کمک کنید، این کمک‌ها به صورت دیگری غیر از فطریه انجام شود. /920/پ201/ج

ارسال نظرات