۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۸۵۷۱۰

اقدامات فرهنگی دولت باید معرفت بخش باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دزفول با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام، بر ضرورت معرفت بخش بودن اقدامات فرهنگی دولت تأکید کرد.
آرم اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان
مهدی ابوماهیگیر، رییس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تشکیل قرارگاه دانش آموزی در اتحادیه شهرستان دزفول، اظهار داشت: دانش آموزان در پیروزی نهضت اسلامی و پس از آن دفاع هشت ساله مقدس نقش تعیین کننده ای داشتند و بیش از 36 هزار همکلاسی آسمانی گواه روشنی بر این مطلب است.

ابوماهیگیر، دانش آموزان نسل کنونی را آینده سازان حقیقی جامعه اسلامی خواند و خاطر نشان کرد: اگر در تعلیم و تربیت دینی این نسل کوتاهی شود، آینده نظام اسلامی دچار خسارتی جبران ناپذیر خواهد شد؛ از این رو نهاد تعلیم و تربیت به عنوان شریان حیاتی جامعه محسوب می شود.

رییس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دزفول، رسالت اصلی انجمن های اسلامی را زبده شناسی و زبده پروری برای تربیت نیروهای اصیل و مدافع آرمان های انقلاب اسلامی خواند و ابراز داشت: چنین نیروهایی در لحظات سرنوشت ساز، پیش برنده اهداف و آرمان های اسلام و انقلاب هستند.

وی افزود: در راستای تحقق بخشیدن به این مهم، شهرستان دزفول همگام با سایر نقاط استان مقاوم خوزستان، به زودی اولین قرارگاه دانش آموزی اعضای اتحادیه را تشکیل خواهد داد.

ابوماهیگیر با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام، بر ضرورت معرفت بخش بودن اقدامات فرهنگی دولت تأکید و تصریح کرد: عدم توجه دستگاه های مسؤول نسبت به مجموعه نورانی انجمن های اسلامی دانش آموزی، انجام کارهای ویترینی و تشریفاتی در برخی حوزه های فرهنگی و هنری سبب تضعیف فعالیت فرهنگی می شود.

وی ادامه داد: خط مقدم جبهه فرهنگی بدون پشتوانه مالی و حمایت معنوی، مظلومانه و ایثارگرانه به جهاد فرهنگی مشغولند؛ آیا سزاوار است پشت این جبهه ها میلیاردها تومان اعتبارات فرهنگی صرف کارهای تشریفاتی و تجملات فرهنگی شود.

رییس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دزفول، با اشاره به وجود نفاق در برخی از جریان های سیاسی و فرهنگی بیان داشت: جریان نفاق خطرناک ترین جریان برانداز در حکومت دینی است و منافق در هر مسؤولیتی وارد شود منشأ اختلاف و تفرقه است.

وی افزود: تشخیص منافق از مؤمن همچون تشخیص شبهه از حقیقت، دشوار است؛ از این رو افراد جامعه برای تشخیص نفاق باید اهل بصیرت و معرفت باشد و اطاعت از ولایت فقیه را میزانی برای تشخیص حقیقت قرار دهند.

ابوماهیگیر ادامه داد: بصیرت در انجام فعالیت های فرهنگی و بودجه هایی که در این راستا مصرف می شود می تواند نقش بسزایی در آگاه سازی مردم و بصیرت بخشی در جامعه داشته باشد./945/پ202/س
ارسال نظرات