۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۸۵۷۱۹
بخش نخست/انتقاد شدید آیت الله مصباح یزدی از ترویج مکتب ایرانی به جای اسلام؛

ترویج مکتب ایران به جای اسلام، در تضاد با تفکر امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، از ترویج مکتب ایران به جای اسلام شدیدا انتقاد کرد و گفت: ترویج مکتب ایران به جای اسلام در تضاد با تفکر امام راحل است؛ نص فرمایشات امام راحل این است همه تلاش ما باید برای ترویج اسلام باشد.
آيت الله مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری، شنبه شب، در شب بیست و پنجم ماه رمضان، در جمع طلاب، دانشجویان و دیگر اقشار مردمی در دفتر مقام معظم رهبری در قم، نسبت به برخی از خطوط انحرافی هشدار داد و از ترویج مکتب ایرانی به جای مکتب اسلام، شدیدا انتقاد کرد.

وی بیان داشت: امروز بسیاری از انحرافات فکری ریشه ای، که از دست سازهای مهارت آمیز ابلیس است، مؤمنان و مسلمانان را قانع می کند که ارزش، رفتار ملت و آباء و اجداد شما است، دیگر صحبت از اسلام نکنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عجیب است در جامعه اسلامی و انقلابی ایران که امام راحل نان و آب از دهانشان می افتاد، اما اسلام از دهانشان نمی افتاد؛ کسی به عنوان پیروی از اسلام بگوید صحبت از اسلام و ارزش های آن گذشته است.

آیت الله مصباح یزدی، با انتقاد از این طرز تفکر و مروجان آن گفت: اینکه صحبت از ارزش های عام انسانی و امثال آن بشود، این موضوعات و ایده ها در بت پرست ها هم بوده است، در سایر طوایف و منکران نیز هست.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: پس جایگاه ایمان کجاست که اصل آن ارزش ها است، آموزه های دینی و قرآنی دم از ارزش ها می زند، حال ما بیاییم و بگوییم وقت اینها گذشته است و جامعه امروز برای آن ارزش قائل نیست!

وی ترویج متکب ایران به جای اسلام را در تضاد با تفکر امام راحل دانست و گفت: نص فرمایشات امام راحل این است که ما برای ایران و ایرانی بودن ارزشی قائل نیستیم و همه تلاش ما باید برای ترویج اسلام باشد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: نخست وزیر اول ایران تصریح می کرد که فرق من با امام این است که امام ایران را برای اسلام می خواست و من اسلام را برای ایران می خواهم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: او راست می گفت، مثل برخی دیگر حقه باز نبود، صاف می گفت هدف اصلی من ایران است و اسلام ابزاری برای پیشرفت آن است.

وی بیان داشت: اما امام راحل این گونه نبود، هدف اصلی ایشان اسلام بود؛ نقطه اصلی اختلاف امام راحل با ملی گرایان نیز در همین مساله و نقطه بود.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: حال با این وجود ما بیاییم و بگوییم فقط ایران؛ آیا این اسمش اسلام و بندگی خدا و اطاعت از دین و حفظ ارزش های جمهوری اسلامی است؛ به کجا می رویم؟

وی بیان داشت: آغاز این از همان عمل زدگی شروع می شود، من در اینجا بیان نمی کنم چون به بعضی ها ممکن است بر بخورد؛ آن کسانی که روی عمل گرایی تکیه می کردند، این میوه همان درخت است، حالا هم خیلی ها از این حرف ها بدشان نمی آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: وقتی آن زمان صحبت از نگرانی از بین رفتن برخی از ارزش های اسلامی و دینی مطرح می شد، می گفتند بگذارید کارشان را بکنند؛ این نتیجه همان روحیه عمل گرایی بجای ارزش گرایی و اسلام گرایی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه وقتی اینها را نادیده بگیریم و آرام آرام از کنار آن گذر کنیم و بگوییم حالا نان و مسکن ارزان شد یا نه؟ پس دین چه شد، آیا دین خیلی مهم نیست؟ /924/پ201/ج
ارسال نظرات