۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۸۵۷۲۹
معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی اهواز:

ایجاد بسترهای مشاوره در بین طلاب ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزاری دوره های مشاوره ای را بهترین روش آسیب شناسی تحصیلی طلاب عنوان کرد.
حجت الاسلام سيد موسي فراغت، معاون تهذيب مدرسه علميه امام خميني (ره) اهواز
حجت الاسلام سید موسی فراغت، معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: برگزاری دوره های مشاوره ای مناسب ترین روش برای آسیب شناسی مشکلات طلاب بوده و در واقع جلسات مشاوره ای به منزله اهرمی است که از طریق آن می توان جایگاه طلاب و مشکلات آن را دریافت و در صدد یافتن راهکارهایی برای بررسی آن بود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، برگزاری دوره های مشاوره ای را یکی از خدمات شایسته خود بیان کرد و گفت: مشاوره های خانوادگی، درسی، اعتقادی، علمی و اخلاقی از جمله دوره های برگزار شده از سوی معاونت تهذیب این مدرسه است که در این خصوص از اساتید باتجربه حوزه های علمیه اهواز استفاده شده است.

حجت الاسلام فراغت، تقویت روابط بین استاد و طلبه را عاملی مؤثر در حل مشکلات طلاب دانست و خاطرنشان کرد: استادان حوزه علمیه با استفاده از قدرت ها و توانایی های ویژه خود و نیز ایجاد رابطه نزدیک با طلاب، می توانند با مشکلات روحی و درسی آنها آشنا شده و آنها را در حل این مشکلات یاری دهند.

وی به ضرورت حفظ آرامش و تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و افزود: تحکیم بنیاد خانواده عاملی مهم در آرامش فکری طلاب است و همچنین در این راستا واحدی با عنوان« شورای ارشاد و اصلاح خانواده» در معاونت تهذیب این مدرسه راه اندازی خواهد شد تا بتوان با استفاده از مشاوران برتر حوزه های علمیه، به طلاب جوان در این زمینه خدمت رسانی کرد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در پایان اظهار داشت: طلاب محترم باید از این دوره ها و اساتید حاضر در آن نهایت بهره را ببرند، چون عدم رسیدگی به این موارد و بروز مشکلات سبب عدم موفقیت طلاب در برخی از مراحل زندگی خواهد بود./945/پ202/س
ارسال نظرات