۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۸۵۷۷۷
آیت الله سبحانی:

آیت‌الله فقیه‌یزدی عاشق علم و دانش بود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی ارتحال آیت‌الله احمدی فقیه‌یزدی را از جهت علمی و اخلاقی، ضایعه ای در حوزه های علمیه خواند و با اشاره به ویژگی های علمی و اخلاقی این استاد حوزه علمیه قم، وی را عاشق علم و دانش و متواضع توصیف کرد.
در حاشيه تفسير قرآن کريم توسط آيت الله سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در حاشیه درس تفسیر که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به شخصیت مرحوم آیت‌الله فقیه‌یزدی، وی را فردی با تقوا و متواضع توصیف کرد.

وی با بیان اینکه ارتحال آیت‌الله احمدی فقیه‌یزدی از جهت علمی و اخلاقی، ضایعه ای در حوزه های علمیه بود ابراز داشت: ما از خداوند تبارک و تعالی علو درجات آن مرحوم را خواستاریم و امیداواریم فرزندان آن مرحوم هم در جهت علم جویی و جهت علم خواهی و هم در جهت تواضع جانشین وی باشند.

این مرجع تقلید، با اشاره به خصوصیات اخلاقی این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: آیت‌الله فقیه‌یزدی در تواضع و اخلاق، در حقیقت برای طلاب جوان و غیر جوان، نمونه بود.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله فقیه‌یزدی فردی بود که نسبت به علم و دانش علاقه خاصی داشت و از دوران جوانی که وارد حوزه های علمیه شد، چه زمانی که در تهران بود و چه زمانی که در قم حضور داشت تا زمانی که به ثواب شهادت رسید، همواره عاشق علم و دانش بود.

وی تصریح کرد: آیت‌الله فقیه‌یزدی شبانه روز مطالعه می کرد و می نوشت و علاقه وی به علم در حد بسیار بالایی بود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: آیت الله فقیه یزدی گاهی به مؤسسه امام صادق(ع) می آمد و کتاب هایی را از ما می خواست تا موضوعاتی را بنویسد؛ اخیرا نیز مشغول نوشتن آیات الاحکام بود که به صورت مبسوط این کتاب را می نوشت؛ امیدواریم فرزندان این استاد حوزه علمیه قم آن را چاپ کنند.

حضرت آیت الله سبحانی تواضع را از دیگر ویژگی های اخلاقی آیت الله فقیه یزدی دانست و خاطرنشان کرد: وی نسبت به همه تواضع و خشوع می کرد، تواضع وی نیز آمیخته با مزاح بود.

این مرجع تقلید ادامه داد: آیت الله فقیه یزدی در مجالس هم متواضع بود و هم خوش خلق و افراد را نسبت به خود جلب و محافل و جلسات را شیرین می کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات