۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۸۵۸۵۴

راه اندازی دوره تخصصی فلسفه در حوزه علمیه خواهران تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سطح سه خواهران تبریز از راه اندازی دوره تخصصی فلسفه در این مرکز علوم اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.
خواهران طلبه
حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه سطح سه خواهران تبریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده و درخواست افزایش رشته برای سطح سه از سال تحصیلی آینده رشته فلسفه نیز در مرکز آموزش عالی الزهرا تبریز (صادقیه) تدریس خواهد شد.

وی گسترش برنامه های آموزشی و پژوهشی را جزء اولویت‌های کاری این مرکز علوم اسلامی دانست و گفت: پس از برگزاری آزمون و انجام مصاحبه سی طلبه جدید در دو رشته فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی پذیرفته شده و با شروع آموزش این تعداد طلبه در دو کلاس آموزشی، تعداد طلاب خواهر سطح سه تبریز به نود نفر می رسد.

مدیر حوزه علمیه سطح سه خواهران تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مکان نامناسب این مرکز علوم اسلامی گفت: هم اکنون ساختمانی از سوی سازمان آموزش و پرورش استان در اختیار این مدرسه علوم دینی قرار گرفته که برای تحصیل طلاب خواهر نامناسب است.

حجت الاسلام مسعودنیا ادامه داد: با وجود این‌که این ساختمان متراژ مناسبی دارد، اما بیشتر خوابگاهی است تا کلاس درس طلاب،‌ که امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل برطرف شود.

وی خاطر‌نشان کرد: نامه‌نگاری‌هایی با بنیاد مصلای تبریز صورت گرفته تا مدرسه آشتاب در اختیار حوزه علمیه خواهران سطح سه تبریز قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه سطح سه خواهران تبریز همچنین از احداث چهار مدرسه علمیه خواهران در تبریز خبر داد و و اظهار داشت: این مسأله با پیگیری مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور و درخواست اختصاص زمین‌ از استانداری آذربایجان شرقی در چهار نقطه شهر تبریز محقق خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات