۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۸۵۸۷۷
عضو خبرگان رهبری:

همگان شیفته معنویت و شیوایی کلام شهید مدنی بودند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری گفت: هنگام ایراد خطبه های نماز جمعه همگان محو معنویت و شیوایی کلام ایشان می شدند.
آيت الله مدني
آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه سالروز شهادت آیت الله سیداسدالله مدنی، امام جمعه سابق تبریز صورت گرفت، اظهار داشت: شهید آیت الله مدنی حق بزرگی بر انقلاب دارند و مبارزات و خدماتشان حتی قبل از انقلاب در نجف اشرف، خرم‌آباد، همدان و تبریز آغاز شده بود.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که شهید مدنی به صورت ذاتی فرد انقلابی بود، گفت: منافقان با تصور این که با به شهادت رساندن شهید مدنی می تواند نظام جمهوری اسلامی را براندازند و اوضاع منطقه آذربایجان را متشنج کنند، اقدام به ترور این عالم بزرگوار کرد، درحالی که شهادت آرزوی شهید مدنی بود و سبب تثبیت نظام شد.

وی با اشاره به عکسی از شهید مدنی که با کفن دیده می شود، گفت: این عکس در یکی از روزهای جمعه در آن سال ها گرفته شده است که حزب خلق اقامه نماز جمعه را تحریم و اعلام کرده بودند که نمازگزاران را مورد تعدی و تیراندازی قرار خواهند داد که شهید مدنی با پوشیدن کفن در میدان حاضر و توطئه منافقین را خنثی ساختند که از شجاعت زایدالوصف این اولاد پیامبر حکایت دارد.

امام جمعه تبریز به حالات عرفانی شهید مدنی اشاره کرد و ادامه داد: هنگام ایراد خطبه های نماز جمعه همگان محو معنویت و شیوایی کلام ایشان می شدند و گریه های مخلصانه و تضرع وی به درگاه حضرت حق در هنگام دعای نماز که شهادت را از خدا طلب می کردند، مومنان را به شدت تحت تاثیر قرار می داد.

وی با اشاره به لحظه شهادت این عالم مجاهد گفت: آن منافق کوردل از صفای باطنی و صداقت شهید مدنی سوء استفاده کرد و با در آغوش گرفتن ایشان در حالی که خود بمب بسته بود، ایشان را به آرزوی دیرینه اش رساند.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: شهید مدنی در شرایطی که حزب خلق به اصطلاح مسلمان به صورت گسترده در سطح شهر مسلح و پراکنده بودند و افزون بر آن با ناآرامی های گسترده در تبریز شرایط بسیار نامساعدی را فراهم کرده بودند با شجاعت تمام در همه صحنه ها حاضر می شدند.

آیت الله شبستری با بیان این که زندگی سراسر تقوا و جهاد شهید مدنی با تاریخ انقلاب اسلامی گره خورده است، خاطرنشان کرد: حضور و سخنان آگاهانه آن عالم مجاهد در منطقه آذربایجان به ویژه تبریز یادآور اولین شهید محراب، آیت الله قاضی طباطبایی بود./۹۳۵/ت302/س
ارسال نظرات