۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۸۵۸۸۴
چند خبر کوتاه از تبریز؛

اهدای 50 دوره تفسیر نمونه به مبلغان آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ اهدای پنجاه دوره تفسیر نمونه به روحانیان مفسر و احداث ۳۵۰ خانه عالم تا پایان برنامه پنجم توسعه از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اهدای 50 دوره تفسیر نمونه به مبلغان آذربایجان شرقی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، در نشست ستاد تفسیر استان آذربایجان شرقی که با حضور آیت‌الله مجتهد شبستری همراه بود، پنجاه دوره کتاب تفسیر نمونه به مفسران روحانی ستاد تفسیر این استان اهدا شد.

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایان شرقی با این خبر گفت: در این نشست امام جمعه تبریز در خصوص اهمیت و تأثیر گذاری نشر معارف قرآنی و دینی، فراهم کردن زمینه مناسب برای آموزش و کاربردی کردن احکام الهی در متن جامعه سخنانی ایراد و پنجاه دوره کتاب تفسیر نمونه را به مفسران روحانی که در مساجد این استان جلسات تفسیر برگزار می‌کنند، اهدا کرد.

گفتنی است، هر سری کتب تفسیر نمونه شامل 28 جلد می باشد که از محل اعتبارات فرهنگی به مبلغ نود میلیون ریال خریداری شده است.

لازم به ذکر است، تجهیز دفتر ستاد تفسیر استان که در مصلای اعظم تبریز واقع است از دیگر فعالیتهای صورت گرفته برای سازماندهی کردن جلسات تفسیر قرآن کریم در استان بوده است.


نمایشگاه عفاف و حجاب در تبریز برگزار می شود

مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در تبریز خبر داد.

نسرین پیرسمساری با اعلام این خبر توجه به برنامه های ترویج عفاف و حجاب از سوی فعالان فرهنگی را خواستار شد.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه در اطلاع رسانی و تصمیم اولیه قرار بود همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) در تبریز برگزار شود اما به علت پاره ای مشکلات زمان برگزاری آن به 20 تا 24 آبان موکول شد.

پیر سمساری اظهار کرد: این نمایشگا ه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز و در فضایی به وسعت دو هزار متر مربع برگزار می شود و تلاش داریم تا در مدت برگزاری نمایشگاه از راه های ابتکاری برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: نهادهای فرهنگی، ‌اشخاص و مجموعه های فعال در امر عفاف و حجاب می توانند در این نمایشگاه حضوری موثر داشته باشند.


۳۵۰ خانه عالم تا پایان برنامه پنجم در آذربایجان‌شرقی احداث می‌شود

در حال حاضر بیش از 110 خانه عالم در روستاهای آذربایجان‌شرقی ساخته شده و تا پایان برنامه پنجم باید 350 خانه عالم در استان احداث شود.

حجت‌الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، همچنین با اشاره به اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان از طریق این سازمان به نقاط مختلف استان تصریح کرد: ‌علاوه بر اعزام مبلغ در زمینه اقامت دائمی روحانی در روستاها نیز این سازمان فعالیت گسترده‌ای دارد.

وی گفت: با وجود اینکه بیشترین وظایف این سازمان در حوزه نرم‌افزاری است اما با ورود به بحث ساخت خانه‌های عالم در روستاهای بالای 800 نفر عملاً وارد بخش سخت افزاری وظایف شده‌ایم.

جشنواره سرود و تواشیح کانون های مساجد آذربایجان شرقی برگزار می شود

جشنواره آواها و نغمه های آسمانی رشته سرود از سوی دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان برگزار و گروه های حائز شرایط به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

مسئول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی موضوعات محوری این مرحله از جشنواره را شهید و دفاع مقدس، غدیر، نماز، مهدویت، امام رضا «ع» امام حسین «ع» و عاشورا، حضرت زهرا و عفاف و حجاب ویژه برادران عضو کانون های فرهنگی هنری عنوان کرد.

محمد هادی نیا افزود: سرپرست گروه های سرود و تواشیح کانون ها می توانند آثار خود را در قالب لوح فشرده با کیفیت مناسب و به همراه متن اثر تا 15 مهر به دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان ارسال کنند/۹۳۵/پ203/س
ارسال نظرات