۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۸۵۹۰۰
مدیرگروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات خراسان:

نمایشگاه قرآن باید فرصتی برای ارائه ایده های نو دینی باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیرگروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان با انتقاد از عدم حمایت مسوولان فرهنگی از طرح های نوین دینی تأکید کرد: در شرایطی که مدعی هستیم قرآن برنامه زندگی و کتاب آسمانی ماست باید بیش از این ها برای آن هزینه کنیم.
مسعود زارعيان
مسعود زارعیان، مدیرگروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به حضور این گروه در پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان گفت: هفتاد کاریکاتور برگزیده جشنواره سراسری هنر متعالی با موضوع شیطان و وسوسه که به صورت پوستر طراحی شده و آیات مربوط به هر تصویر با عنوان یک اشاره در ذیل ان آمده است در این نمایشگاه ارائه می شود.

وی با تأکید بر ضرورت نوآوری در بیان حقایق آسمانی و معارف دینی افزود: کاریکاتور که در واقع نمایش اغراق آمیز ویژگی های اشخاص و اتفاقات مختلف با بیان فکاهی و طنز است، به جهت جذابیتی که دارد امروز جزء لاینفک رسانه ها محسوب می شود و هرچه زندگی بشر به سمت خشونت و ناملایمی پیش می رود، فضای تبلیغاتی به سمت ظرافت و لطافت سوق می یابد.

زارعیان با بیان اینکه در آینده این طرح در خصوص روایات و ضرب المثل ها و... نیز اجرا خواهد شد اظهار داشت: در پی هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش این طرح در مدارس سراسر کشور اجرا می شود تا مخاطبین خود را در سطوح مختلف علمی و سنی جذب کند.

مدیرگروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات خراسان با بیان اینکه به دلیل کمبود اعتبارات، چاپ کتاب کاریکاتور جشنواره پس از یک سال هنوز به نتیجه نرسیده و موجب گله مندی هنرمندان شده است تصریح کرد: با وجود اینکه مسوولان مختلف طرح را دیده و استقبال کرده اند اما در عمل بودجه ای اختصاص نیافته است و به این کارها بها داده نمی شود.

وی با اشاره به عدم همکاری مسوولان نمایشگاه قرآن مشهد جهت اختصاص غرفه به مبلغان هنرمند ابراز داشت: باوجود پیگیری های بسیار، فضای مناسبی برای ارائه نوآوری های این گروه اختصاص نیافت که موجب دلسردی ما شده است.

این فعال فرهنگی با تأکید براینکه نمایشگاه قرآن باید فرصتی برای ارائه ایده های نو در نشر حقایق و معارف الهی باشد ادامه داد: در شرایطی که مدعی هستیم قرآن برنامه زندگی و کتاب آسمانی ماست باید بیش از این ها برای آن هزینه کنیم.

زارعیان در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین تئاتر «شر و شکر» با موضوع نعمت و رحمت الهی نسبت به انسان به سفارش و مشاوره گروه مبلغان هنرمند و نویسندگی و کارگردانی محمد بهاران تهیه شده و در سه روز پایانی نمایشگاه در محل تالار مولوی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت حضور طلاب در امور اجرایی هنرهای نمایشی یادآور شد: بایستی تئاترهایی با تحقیق و نویسندگی و مشاوره طلاب تهیه شود تا بتوانیم مفاهیم دینی را از طریق این هنر زنده و جذاب نیز منتقل کنیم.

گفتنی است تاکنون نمایش های «عصاها»، «فرجه» و « روز و زمین» با تحقیق و مشاوره گروه مبلغان هنرمند تهیه شده است./930/ت302/ص
ارسال نظرات