۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۸۵۹۲۷
آیت الله رضازاده:

مردم ارتباط خودشان را با علما بیشتر کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله رضازاده،انتشار اخبار علمای مشهد را کاری مهم دانست و افزود: در شرایط حساس کنونی، باید مردم ارتباط خودشان را با علما بیشتر کنند.
آيت الله رجبعلي رضا زاده از علماي مشهد


به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله رجبعلی رضازاده از استادان درس خارج حوزه علمیه مشهد در دیدار دست اندرکاران پایگاه خبری بصیرت، انتشار اخبار علمای مشهد را کاری مهم دانست و افزود: در شرایط حساس کنونی، باید مردم ارتباط خودشان را با علما بیشتر کنند .

ویدر ابتدای این دیدار، با بیان روایاتی از پیامبر اکرم (ص) که آن حضرت می فرمایند «إذا عمل أحدکم عملاً فلیتقن» و «ولکن الله یحب عبدا اذا عمل عملا احکمه»، افزود: در این دو روایت پیامبر می فرمایند ، وقتی هر کدام از شما کارى را انجام مى دهد، باید آن را خوب و استوار انجام دهد و با دقت آن را به پایان برساند.

این استاد حوزه در ادامه افزود: هر کسی که در رشته و کار خودش به این فرمایش عمل کند، تحولی بزرگ در جامعه اسلامی بوجود می آید .

وی خطاب به مسؤولان پایگاه بصیرت افزود: کار شما کار خیلی مهمی است و باید دقت کرد تا مطالب درست منعکس شود و کم و زیاد نشود که اگر در این جهت ، غفلت واقع شود موجب از بین رفتن آبروی افراد می شود .

آیت الله رضازاده ، سرعت عمل در انتشار اخبار را یک مزیت برشمرد و با اشاره به انعکاس نادرست برخی روزنامه ها از سخنان ایشان در چندی پیش، اظهار کرد: اگر در نقل برخی مطالب، خلاصه برداری شد ، با صاحبان خبر تماس گرفته و قبل از انعکاس ، آن خبر به آنها نشان داده شود .

وی در ادامه با اشاره به تولید نرم افزار ویژه مرحوم آیت الله فلسفی از سوی پایگاه بصیرت، از این فعالیت در جهت معرفی بزرگان حوزه تشکر کرد و افزود: انجام این چنین فعالیت هایی، برای طلاب مفید خواهد بود .

این استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله فلسفی گفت: مرحوم آیت الله فلسفی شخصیتی کم نظیر و مجسمه اخلاق بود . ایشان فردی اخلاقی و عالمی متدین و خوش فکر بود و خیلی خوب مسائل را درک می کرد .

در ادامه ، آیت الله رضازاده در خصوص مسائل مهم فرهنگی ، تربیتی و سیاسی سخنانی را ایراد کرد .

 آیت الله رضازاده در حاشیه این دیدار شرایط فعلی کشور را حساس دانست و با انتقاد از اهانت به علما و بی اعتنایی به سخنان آنها در سطح جامعه ، خاطرنشان کرد: باید خدمات علما برای مردم معرفی شود تا رابطه مردم با علما بهتر گردد زیرا هر چه مردم از علما فاصله بگیرند ، انحراف آنها بیشتر خواهد شد .

وی با بیان اینکه «گاهی بر خلاف خواسته علما عمل می شود» ، افزود: نباید فضای بی اعتنایی و اهانت به علما ترویج شود ./931/د102/ص

ارسال نظرات