۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۸۵۹۸۱
آیت‌الله سبحانی:

دولت های اسلامی متحد شوند، کار رژیم صهیونیستی تمام است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی، بر ضرورت وحدت و اتحاد ملت ها و دولت های اسلامی در برابر رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد و گفت: تبدیل کردن مساله فلسطین به یک موضوع عربی حیله ای است که باید بیش از پیش مراقب آن بود.
آيت الله جعفر سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، ظهر پنجشنبه، در آخرین جلسه تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، که با حضور طلاب ایرانی و خارجی در مدرسه حجتیه قم برگزار شد، اسرائیل غاصب را دشمن همه مسلمانان دانست.

این مرجع تقلید با محکوم کردن جنایات ددمنشانه و وحشیانه این رژیم اشغالگر تاکید کرد: این رژیم غاصب و متجاوز، هم جنگ کرده و هم مسلمانان را از خانه و کاشانه شان بیرون و آنها را آواره ساخته است.

این مفسر قرآن کریم ابراز داشت: اگر تمام کشورهای اسلامی به آموزه های دینی و قرآنی توجه کنند و به آنها راه ندهند، بنزین و سوخت به آنها نفروشند و کانال را در اختیارشان قرار ندهند کار اسرائیل غاصب و متجاوز تمام خواهد بود.

حضرت آیت الله سبحانی اظهار داشت: متاسفانه دولت ها و کشورهای مسلمان با ملت ها همراه و یکی نیستند، مردم و ملت ها مسلمان هستند، اما دولت ها اسلامی نیست، از این رو رژیم غاصب و صهیونیستی جا پای خود را محکم کرده است.

وی تبدیل کردن مساله فلسطین به موضوعی عربی را حیله ای بیش ندانست و تاکید کرد: افراد غیر صحیح از ابتدا مساله فلسطین را به موضوعی عربی تبدیل کردند، این خود یک حیله بود که کشورهای غیر عرب مسلمان حق مداخله در این قضیه نداشته باشند.

حضرت آیت الله سبحانی تاکید کرد: مساله فلسطین، مساله تمام جهان اسلام است، بیت المقدس متعلق به همه جهان اسلام است و همه باید نسبت به آن احساس مسؤولیت داشته باشند و در قبال اتفاقاتی که در آن می افتد نگران باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی هنوز هم از خواب بیدار نشده اند و رژیم غاصب اسرائیل نیز از این موضوع سوء استفاده کرده و می کند.

حضرت آیت الله سبحانی، با بیان اینکه اسلام دین جنگ نیست ادامه داد: اسلام، دین منطق، برهان و استدلال و عدالت خواهی است، اما اگر در جایی تجاوزی صورت گرفت باید با متجاوز برخورد شود.

این مفسر قرآن کریم ابراز داشت: منطق اسرائیل غاصب، منطق زور است، در برابر آنها منطق ما نیز باید زور باشد، در اینجا نمی شود از راه برهان و استدلال و منطق وارد شد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیه دهم سوره مبارکه ممتحنه، احکام و قوانین اسلامی را بسیار جامع و کامل دانست و تاکید کرد: در قاموس قانون کشورهای همچون فرانسه، آلمان، انگلستان و دیگر کشورها چنین قانون جامعی به هیچ وجه وجود ندارد.

وی ازدواج مسلمان با کافر را حرام دانست و با اشاره به آیات و روایاتی در تایید این اصل ابراز داشت: البته روایت، کتابی را در ازدواج موقت تجویز کرده است، اما اطلاق آیه در حرمت ازدواج با مشرک و کتابی همچنان پابرجاست.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به آیه شریفه« ولا تمسکوا بعصم الکوافر و اسئلوا ما انفقتم ...» بیان داشت: من از فقهای اهل سنت تعجب می کنم که ازدواج با کتابی را صحیح می دانند، در حالی که قرآن کریم این موضوع را جایز نمی داند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، زکات فطره را به ازای هر نفر در قبال سه کیلوگرم گندم، 1500 تومان و در قبال سه کیلوگرم برنج به ازاء هر نفر پنج هزار و پانصد تومان اعلام کرد و همچنین با اشاره به آخرین شب ماه مبارک رمضان، استهلال ماه را امری مستحب توصیف کرد. /924/پ201/ص
ارسال نظرات