۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۸۵۹۸۴
آیت‌الله مکارم شیرازی:

آتش زدن قرآن کار احمقانه عده‌ای نادان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ابا اشاره به تهدید یکی از کلیساهای آمریکا مبنی بر آتش زدن قرآن‌ها در روز یازده سپتامبر، گفت: تمام کلیساهای دنیا ضد این کلیسا حکم کرده و اعلام به اقدام آتش زدن قرآن را کار احمقانه‌ای دانسته‌اند.
تفسير قرآن آيت الله مکارم شيرازي در حرم حضرت فاطمه معصومه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی‌(ره) با اشاره به شرایط مسلمانان در نقاط مختلف جهان ابراز داشت: مسلمان بودن در محیطی که اکثر مردمان آن مسلمان هستند، ساده و خوب است، اما مهم نیست.

وی با بیان این‌که اگر انسان در محیط آلوده قرار بگیرد، اما ایمان، اخلاق و مبانی اسلام را حفظ کند، کار مهمی انجام داده است، گفت: جوانان با حرکت در مسیر حق، پاکی، تقوا، عدالت و بندگی خدا، در هیچ محیطی احساس تنهایی نخواهند کرد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به فلسفه تقیه، آن را کار عاقلانه‌ای دانست و افزود: در محیطی که با وجود عده‌ای افراد بی‌رحم و خونخوار، جان خود را با بازگو کردن ایمانمان، از دست می‌دهیم، باید از اظهار ایمان خودداری کرده، آن را مخفی کنیم و قوای خود را برای خدمت به اسلام حفظ کنیم.

وهابی‌ها از کفار بدترند

وی در پاسخ به ایراد وهابی‌های افراطی که می‌پرسند چرا شیعیان در حالی که مؤمن آل فرعون در برابر کفار تقیه می‌کرد، در مقابل ما تقیه می‌کنند، با بیان این‌که قرآن می‌فرماید در شرایط سخت تقیه کنید، گفت: وهابی‌ها از کفار بدترند و از آنان بیش از کافران باید ترسید.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: در تمام ارتش‌های دنیا معمول است که با برای حفظ نفرات و امکانات خود با رمز صحبت کرده و از کدهای مخصوص استفاده می‌کنند، یعنی تقیه می‌کنند تا دشمن از مشخصات آنان مطلع نشود.

وی با ابراز تأسف از عملیات انتحاری اخیر در پاکستان، اظهار داشت: در شرایطی که داد مردم مسلمان پاکستان در برابر سیل خانمانسوز بلند است، این جمعیت وهابی سلفی بی‌رحم در این شرایط بمب‌گذاری کرده، هفتاد نفر را می‌کشند، در حالی که در دنیا چنین اعمال وحشیانه‌ای سابقه ندارد.

اعلام به آتش زدن قرآن کار احمقانه عده‌ای نادان است

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدید یکی از کلیساهای آمریکا مبنی بر آتش زدن قرآن‌ها در روز یازده سپتامبر، گفت: تمام کلیساهای دنیا بر ضد این کلیسا حکم کرده و اعلام به اقدام آتش زدن قرآن را کار احمقانه‌ای دانسته‌اند.

وی، کشیش کلیسای آمریکایی که به اعلام آتش زدن قرآن کریم اقدام کرده‌ است را فردی بسیار نادان توصیف کرد و با اشاره به جریان یازده سپتامبر افزود:‌ کسانی که داستان یازده سپتامبر را به وجود آوردند، اقلیت ناچیزی از مسلمانان هستند که آنان را از خود نمی‌دانیم.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: شیعیان هرگز اجازه ترور نمی‌دهند و برایشان فرقی بین مسلمان و غیرمسلمان نیست، این وهابی‌ها هستند که به این کار غیرانسانی دست می‌زنند و ای کاش این‌ها پا نگرفته بودند تا شاهد مسلمان شدن اکثر مردم دنیا بودیم.

وی خطاب به افراد نادان کلیسای آمریکایی اظهار داشت: اگر قرآن‌ها را آتش بزنید که نخواهید زد، ما به حضرت عیسی و موسی(ع) احترام می‌گذاریم، تورات و انجیل را از سوی خدا می‌دانیم و هرچند در این کتاب‌ها تحریفاتی شده است، اما هرگز به خود اجازه توهین به آنها را نمی‌دهیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: دنیا در برابر ما و شما حکم کند تا ببیند ما بر حقیم که منطقمان احترام به پیامبران خدا است یا شما که منطقتان را می‌خواهید با آتش زدن قرآن مجید نشان دهید. /920/پ202/ص

ارسال نظرات