۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۸۵۹۸۵

نخستین همایش تخصصی تواشیح‌خوانی در خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش تخصصی تواشیخ خوانی خوزستان، با حضور اساتید و صاحبنظران مطرح کشور و گروه‌های تواشیح استان برگزار شد.
مسابقات استاني اذان، تواشيح و ابتهال در اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین همایش تخصصی تواشیح‌خوانی با حضور اساتید برجسته این رشته، گروه‌های تواشیح بانوان و آقایان سراسر استان و مدیر کل این اداره و سرپرست حوزه هنری خوزستان برگزار شد.

در این همایش حاضران به طرح سوالاتی در حوزه تخصصی تواشیح، آواشناسی، موسیقی تواشیح، شعر و ادبیات و تاریخچه تواشیح، اصول و قواعد حاکم بر آن پرداختند و مهدی دغاغله، عباس حزباوی از اساتید برجسته این رشته و داوران بین المللی مسابقات قرآن و تواشیح، به پرسش‌های اعضای گروه‌های تواشیح استان پاسخ دادند.

همچنین در ادامه به بررسی و بحث در رابطه با مشکلات موجود در راه پیشرفت تواشیح پرداختند و خطرات و انحرافاتی که این هنر اسلامی را تهدید می‌کند برشمردند و به نقد برخی عملکردهای گروه‌های تواشیح پرداختند.

مهدی دغاغله، داور بین‌المللی مسابقات قرآنی با تأکید بر ضرورت توجه دقیق به مبانی تئوریک تواشیح و بنیان‌های اصیل اسلامی این هنر دینی افزود: تواشیح باید در کنار قرآن باشد و اصلا تواشیح زائیده مساجد و جلسات قرآن است و به همین علت هم در مسابقات اوقاف بخشی از امتیاز گروه‌های تواشیح به همخوانی قرآن اختصاص دارد./945/د102/ص
ارسال نظرات