۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۸۶۰۰۶
آیت الله طبرسی:

عید سعید فطر حبل المتین مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران و نماینده عالی دولت در این استان در پیامی به مناسبت عید سعید فطر، این عید را حبل المتینی برای وحدت و انسجام ناگسستنی مسلمین عنوان کردند..
آيت الله نورالله طبرسي
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و سید علی اکبر طاهایی استاندار امروز به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر پیامی صادر کردند.

در بخشی از این پیام آمده است: فطر پایان نیست، آغازاست. باز کردن روزه نیست که گشودن عرصه ای وسیع تر است برای صالحان و پرهیز گاران با اقامه دو رکعت نماز به شکرانه پاداش و قبول طاعت و بندگی، شکوه و عظمت عید سعید فطر و جلالت نخستین روز ماه شوال را آن زمان در می یابیم که اسرار و نکته های ظریف و باطنی آن را از مکتب خاندان وحی بیاموزیم و با تاسی از امیر و سر سلسله مومنان و یتیم نوازان جهان در جستجوی آیت و نشانه او باشیم ودست گیری از ضعیفان و حاجت مندان را طریق فلاح و صلاح خویش گردانیم.

در ادامه این پیام آمده است: آری عید سعید فطر که از آن به عید الله اکبر یاد شده است عید پارسایان و پرهیزگارانی است که بر نفس خود غلبه کرده اند و توبه آنان به درگاه خداوند یکتا مقبول واقع شده است. ثواب روزه وحج قبول آن کس برد که خاک میکده عشق را زیارت کرد.

در این پیام تصریح شده است: استهلال یا سعی روزه داران در رویت هلال ماه شوال در غروب آخرین روز ماه مبارک رمضان و نگریستن در افق به جستجویی اندیشمندانه از دیگر جلوه های تامل برانگیز عید فطر است، لحظاتی که انسان به مشاهده طبیعت و عظمت قدرت خداوند در آفرینش جهان دعوت شده است و چون هلال ماه رویت می شود از هر سو صدای سلام و صلوات بر می خیزد و این فراز زیبای دعای امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه بر لب های صالحان زمزمه می شود که: خدایا، عید فطرمان را مبارک گردان.

در ادامه این پیام آمده است: برای درک عظمت و جلال عید سعید فطر نخست باید ماه مبارک رمضان را درک نمود و پس از تودیع رمضان المبارک به عید سعید فطر متصل شد. و‌ در این میان درک شب قدر که رمضان بواسطه نزول قرآن در آن شبها ،عزیز و سرور ماه ها شد از اهمیت به سزایی در فهم عظمت رمضان و فطر دارد که تنها راه یافتگان به آن شب های عزیز می توانند واقعیت و حقیقت آن را دریابند و بیان دارند.

این پیام می افزاید: نماز عید سعید فطر در این سه دهه از عمر نظام مقدس اسلامی در سایه مواضع هوشمندانه بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری وبا تکیه بر آموزه های اولیاء و امامان (علیهما السلام)به کنه و ریشه رسالت خود بازگشته است و هر سال با شکوه تر از سال پیش جهت ابلاغ وحدت جهان اسلام به جهان کفر برگزار می گردد.

در این پیام تصریح شده است: در ادامه این پیام آمده است: این نماز باشکوه امروز در جای جای ایران اسلامی و مازندران سرافراز فریضه ای است با ابعاد عبادی،‌ اخلاقی، اجتماعی و سیاسی و سپاسگزاری جماعت مومنان به درگاه خداوند که تجلی وحدت و اقتدار و فرصتی ست تا در ساحتی آسمانی، ایرانیان مسلمان به یکدیگر نزدیک تر شوند.

در بخشی از این پیام آمده است: آن چنان که زکات فطره یک تمرین اقتصادی، عبادی است در جهت طرد و کنار زدن پدیده فقر در جامعه و توسعه عدالت اقتصادی و آزمونی برای آنان که با توفیق روزه به درک رنج مساکین و محرومان نائل گشته اند. بی گمان اگر کسی به مرتبه عظیم نوع دوستی ارتقاء یابد و این مفهوم متعالی را دریابد که انسان ها در برابر یکدیگر مسؤولند آنگاه با جان و دل ،زکات فطره خود را پرداخت کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران و نماینده عالی دولت در این استان آورده اند: و بدین سان عید فطر و نماز فطر به حبل المتینی برای وحدت و انسجام ناگسستنی مسلمین بدل می شود و کتابی دیگر از خضوع و خشوع فقط در برابر الله نه اصنام فریبنده دنیا می گشاید و عنایت حق تعالی بر محرومان و مستمندان را مستدام می کند.

این پیام می افزاید: این جانبان فرا رسیدن عید سعید فطر، عید مومنان و عید الله اکبر را به تمام مسلمین ایران و جهان بویژه هم استانی های مومن و ولایی مازندران شادباش و تهنیت عرض نموده و آرزوی پذیرش و قبولی طاعات و عبادات آنان رااز درگاه رحمانی خداوند تبارک و تعالی داریم./950/د102/س
ارسال نظرات