۱۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۲:۱۷
کد خبر: ۸۶۰۲۲
استاندار خراسان رضوی:

تمسک به قرآن بهترین راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان رضوی تمسک به قرآن را بهترین راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی عنوان کرد و گفت: با توجه به جذابیت قرآن در شرایط کنونی هیچ وسیله ای جز کلام وحی نمی تواند جوانان را هدایت کند و به مقابله با تهاجم فرهنگی بپردازد.
قرآن کريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی، در اختتامیه پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، اظهار داشت: پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی بسیار متفاوت از دیگر نمایشگاه ها به نمایش در آمد و این متفاوت بودن در نوآوری ها و تکراری نبودن بخش های نمایشگاه نمود عینی داشت.

وی با اشاره به ویژگی های این نمایشگاه، تصریح کرد: حضور خردسالان، کودکان، نوجوانان و نوگرایی در این نمایشگاه آن را از سایر نمایشگاه ها متمایز ساخته و باعث شده این نمایشگاه حالتی زنده و نو را به مخاطب القا کند.

استاندار خراسان رضوی، قرآن را والاترین کتاب هستی عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به این ویژگی قرآن تمامی کارها و فعالیت هایی که در حوزه قرآن نیز صورت می گیرد از این والایی برخوردار هستند که نمایشگاه قرآن یکی از این فعالیت ها است.

هیچ کدام از نمایشگاه های مشهد جذابیت نمایشگاه قرآن را ندارند

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی مشهد سالانه 270 روز فعال است و هیچ کدام از نمایشگاه های برپا شده جذابیت نمایشگاه قرآن را ندارند، اذعان داشت: این ویژگی به این دلیل است که هیچ کتابی به پای قرآن نمی رسد زیرا قرآن کتابی جاودانه است و دستخوش تغییر نمی شود اما کتاب های دیگر هر چقدر خوب هم باشند در نهایت دستخوش تغییر قرار می شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل جذابیت قرآن در شرایط کنونی هیچ وسیله ای جز این کتاب آسمانی نمی تواند جوانان را هدایت کند، ابراز داشت: اصلی ترین چیزی که می تواند در مقابله با تهاجم فرهنگی موفق عمل کند تمسک به قرآن است از این رو باید کارهای بسیاری در این حوزه انجام شود.

قرآن محور اتحاد جهان اسلام است

صلاحی قرآن را محور اتحاد جهان اسلام و اتحاد شیعه و سنی بیان کرد و اذعان داشت: این کتاب الهی از چنان اهمیتی برخوردار است که در حدیث پیامبر اکرم(ص) آمده قرآن و عترت از هم جدا نمی شوند تا در حوض کوثر بر من وارد شوند.

جوانان مورد هدف تهاجم فرهنگی هستند

وی با اشاره به جوان بودن کشور و با بیان اینکه این قشر هدف دشمنان در تهاجم فرهنگی به شمار می رود، یادآور شد: در دنیای کنونی که بیگانگان ساعت ها وقت می گذارند و هزینه های بسیاری را متحمل می شوند تا علیه قرآن و عترت کاری صورت گیرد نظیر آنچه که این روزها در خصوص مراسم قرآن سوزی در یکی از کلیساهای آمریکا به گوش می رسد نگران بودن در مورد جوانان و وضعیت آن ها امری طبیعی محسوب می شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اگر روزی دشمن به مرزها حمله کرد و با مقابله سختی مواجه شد و مجبور به عقب نشینی شد امروز به جای حمله به مرزها به مغزها حمله کرده و با ترفندهای مختلف حتی با بازیهای رایانه ای وارد میدان تفکر جوانان شده است، خاطر نشان کرد: باید اسلام را گسترش دهیم و قرآن تنها چیزی است که این امر را محقق می کند.

گسترش فعالیت های قرآنی نیاز امروز جامعه است

وی گسترش فعالیت های قرآنی را نیاز امروز جامعه عنوان کرد و افزود: فعالیت های قرآنی در صدر فعالیت های فرهنگی قرار دارد لذا باید مبلغ قابل توجهی به فعالیت های قرآنی و فرهنگی اختصاص پیدا کند.


صلاحی از مشارکت و حضور نهادهای مختلف در برپایی پنجمین نمایشگاه قرآن قدردانی کرد و افزود: از خبرنگاران و اصحاب رسانه می خواهم با انعکاس دقیق به موقع اخبار به ارتقای سطح کمی و کیفی نمایشگاه کمک کنند./934/پ202/ص
ارسال نظرات